השוק

הצרכנים התאוששו, ההתייעלות הצליחה: רווחי גולף מזנקים במאות אחוזים

למרות צמצום הפעילות של מותג עדיקה, תוכנית ההתייעלות מוכיחה את עצמה וגולף רושמת זינוק ברווחים ברבעון השלישי: הרווח במגזר ההלבשה מזנק ב-165.4%; הרווח במגזר אופנת הבית מזנק במאות אחוזים
מערכת ice | 
קבוצת גולף מנהלת משא ומתן לרכישתה המלאה של עדיקה (צילום שי אפשטיין, מתוך אתר עדיקה)
קבוצת גולף, העוסקת בעיצוב, פיתוח קניינות, שיווק ומכירה של מוצרי אופנה ואופנת בית בישראל באמצעות חנויות המופעלות על ידה, מכירה מקוונת ומכירה סיטונאית, דיווחה על רווח נקי של כ-12 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024. זאת, לאחר שהציגה הפסד של כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי נרשם בעיקר הודות לתוכנית ההתייעלות הרחבה שהובילה החברה. 
הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות זהות ברבעון השלישי עמד על כ-1,148 שקל, בהשוואה ל-1,120 שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-2.5%. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-44 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-26 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
מכירות הקבוצה ברבעון השלישי של 2024 הסתכמו בכ-198.8 מיליון שקל, ירידה של כ-3.35% לעומת כ-205.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון במכירות נבע בעיקר מצמצום בפעילות מותג עדיקה וסגירת חנויות לא רווחיות. 
מכירות מגזר האופנה ברבעון השלישי עמדו על כ-88.7 מיליון שקל, לעומת כ-93.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-5.13% שנגרמה גם היא מצמצום פעילות עדיקה. עם זאת, הפדיון הממוצע למ"ר במגזר אופנת ההלבשה עמד על כ-1,300 שקל, עלייה של 2.8% לעומת 1,265 שקל ברבעון המקביל.
הרווח במגזר האופנה הסתכם ב-6.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-10.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של כ-165.4%. המעבר לרווח נבע בעיקר מצמצום בהוצאות מכירה, שיווק והנהלה כחלק מתוכנית ההתייעלות. 
מכירות מגזר אופנת הבית ברבעון השלישי עמדו על כ-110.1 מיליון שקל, לעומת כ-112.2 מיליון שקל ברבעון המקביל; הפדיון הממוצע למ"ר במגזר זה עמד על כ-1,038 שקל, גידול של כ-2.2%.
הרווח במגזר אופנת הבית ברבעון השלישי היה כ-8.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של כ-623.5%. גם כאן, המעבר לרווח נבע מצמצום הוצאות במסגרת תוכנית ההתייעלות. 
הרווח הגולמי ברבעון השלישי עמד על כ-123.4 מיליון שקל, כ-62.1% מהמכירות, גידול מ-119.8 מיליון שקל (58.2% מהמכירות) ברבעון המקביל, כתוצאה מירידה בשיעור ההנחות. 
הרווח התפעולי השוטף ברבעון הסתכם בכ-11.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-11.7 מיליון שקל ברבעון המקביל; ה-EBITDA המתואם עמד על כ-14.4 מיליון שקל, לעומת EBITDA שלילי של כ-11 מיליון שקל בשנה שעברה.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-11.5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-168%.

נכון ל-30 בספטמבר 2024, לחברה יתרת נזילות חיובית של כ-26.5 מיליון שקל, לעומת חוב פיננסי נטו של כ-28.6 מיליון שקל בספטמבר 2023.
אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי שלה: "אנו מסכמים רבעון נוסף של שיפור חד ברווח התפעולי והנקי, הודות למהלך התייעלות עמוק שהחל לפני שנה ועודנו נמשך. סגרנו עשרות חנויות מפסידות, צמצמנו בכ-5% את שטחי המסחר, צמצמנו את מצבת עובדי המטה ואנו ממשיכים במהלך לשיפור הפריון בחנויות. חרף אתגרי המלחמה המתמשכת, אנו מתכוונים להמשיך במהלכי התייעלות נוספים".
עוד מסר גרינברג כי החברה ממשיכה בשיפור מותגי הליבה של קבוצת גולף, תוך הרחבת הפורטפוליו עם מותגים מובילים כגון דיסני, גיבורי העל, הביטלס ועוד ובמקביל החלה לקדם פעילות סיטונאית במטרה להרחיב את מעגל ההכנסות ולגוון את ערוצי המכירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה