כסף וצרכנות

וולט חושפת לראשונה: מה הישראלים הזמינו הכי הרבה בשנה האחרונה

וולט חושפת את נתוני 2024, מהם עולה גידול בהזמנות מזון, אופנה ואלקטרוניקה, עם השווארמה כמנה המובילה. הפלטפורמה ממשיכה להתרחב עם קטגוריות ריטייל וסופרמרקטים, ומחזקת את מעמדה בשוק האיקומרס הישראלי
ענת סימן טוב | 
וולט (צילום shutterstock)
מערכת המשלוחים של וולט, מהגדולות והמובילות בישראל, מפרסמת את נתוני 2024 וחושפת את השינויים בהרגלי הצריכה של הישראלים. וולט, שפועלת הרבה מעבר למשלוחי מזון, הפכה בשנים האחרונות לפלטפורמת איקומרס מגוונת, המציעה משלוחים של מתנות, אופנה, אלקטרוניקה ועוד. למעשה, אחת מכל שלוש הזמנות שמתבצעות בוולט היא הזמנת ריטייל, נתון שממחיש את השינוי בהרגלי הצריכה המקומיים.
השנה לפי וולט, נרשם גידול משמעותי בהזמנות מתחום המסעדות, עם שינוי בולט בהעדפות הקולינריות של הישראלים. מנת השווארמה, שנחשבת לאחת ממנות הרחוב האייקוניות בישראל, זכתה לפופולריות חסרת תקדים והפכה למנה המבוקשת ביותר בערים רבות, בהן ראשון לציון, חולון, בת ים, רחובות, רעננה, כפר סבא, ראש העין ופתח תקווה.

עם זאת, ברמה הארצית, המבורגרים וצ'יפס ממשיכים להוביל את רשימת המנות המבוקשות. ההמבורגר שומר על מקומו כמנה המוזמנת ביותר, ואילו הצ'יפס, שמלווה אותו לא פעם, נמצא במקום השני. השילוב הזה מדגיש את אהבת הישראלים למנות מנחמות ומוכרות.
קטגוריית הסופרמרקטים: גידול והתרחבות
בשנת 2024, קטגוריית הסופרמרקטים בוולט ממשיכה לצמוח ולהתרחב, והפלטפורמה מחזקת את מעמדה כאחת מהשחקניות המרכזיות בשוק האיקומרס בישראל. השנה הצטרפו לוולט שתי רשתות מובילות – קרפור ו-AM:PM – והצטרפו לשמות מוכרים כמו סופר יודה, שופרסל, ויקטורי, מחסני השוק, רמי לוי בשכונה, וולט מרקט, טיב טעם, נוי השדה ו-Yellow.
המוצרים המובילים בקטגוריה זו כוללים את מוצרי הבסיס הקלאסיים: חלב, ביצים וקוטג', שממשיכים להוביל את רשימת ההזמנות. לצד אלה, קולה זירו ופחיות אקסל הם המשקאות המבוקשים ביותר.

בסקטור קטגוריית הירקות והפירות מתמקדת בעיקר במלפפונים, בננות ופלפלים. נתונים אלה מצביעים על כך שהישראלים ממשיכים לשלב בין קניות השלמה מהירות לבין רכישות לקראת סוף השבוע.
צמיחה מרשימה בקטגוריות האופנה והאלקטרוניקה
קטגוריית האופנה בוולט רשמה השנה גידול של 700%, נתון מרשים שמדגיש את הרחבת ההיצע בפלטפורמה. בין המותגים שהצטרפו השנה ניתן למצוא את פקטורי 54, המשביר לצרכן, קונברס, פומה, קרוקס, דניאלה להבי ושלומית אופיר. מגוון זה מאפשר ללקוחות להזמין פריטים של מותגים מובילים כמו קלווין קליין, ליווייס וטומי הילפיגר, ישירות לביתם.
גם קטגוריית האלקטרוניקה והסלולר המשיכה לצמוח, עם עלייה של מעל 120% בהיקף ההזמנות. אחת ההשקות הבולטות הייתה סדרת אייפון 16, שבה לקוחות וולט היו הראשונים בישראל ליהנות מהמכשיר החדש, במסגרת שיתוף פעולה עם רשת דינמיקה מבית סלקום.
ימים בולטים שהשפיעו על ההזמנות
שנת 2024 התאפיינה באירועים משמעותיים שהשפיעו על התנהגות הצרכנים:
  • ליל המתקפה האיראנית באפריל: גידול של 80% במכירות חטיפים כמו במבה וביסלי, לצד עלייה של 60% בהזמנת מתוקים ממסעדות. לעומת זאת, נרשמה ירידה של 40% בקטגוריית הסלטים – ייתכן שברגעי מתח, הישראלים מעדיפים להתנחם בחטיפים מתוקים ומלוחים.
  • חגיגות היורו והאולימפיאדה: משחקי הספורט הבינלאומיים הובילו לעלייה של 60% בהזמנות של מנות ים-תיכוניות כמו שווארמה ופלאפל, וגידול של 20% בהזמנת פיצות לערבי צפייה משותפים.
  • אירוויזיון: ערב התחרות הביא לעלייה של 40% בהזמנת פיצות ו-30% בקינוחים, אך נרשמה ירידה של 30% בהזמנות אוכל טבעוני.
  • וולנטיינס דיי: יום האהבה היה חגיגי במיוחד עם מכירת מעל 100,000 פרחים ויותר מ-5,000 בקבוקי יין ביום אחד בלבד.
הנתונים חושפים את השפעתה של וולט על הרגלי הצריכה בישראל, כשהיא מתפקדת הרבה מעבר לפלטפורמת משלוחים. הצמיחה המתמדת, הגיוון בהיצע והשירות המהיר הופכים את וולט לשחקנית מרכזית בשוק הישראלי, שממשיכה להגדיר מחדש את חוויית הצריכה המקומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה