כסף וצרכנות
הנתונים נחשפים: באיזו אפליקציה הישראלים הכי משתמשים
חברת פרטנר חושפת הבוקר את הנתונים המפתיעים על הרגלי השימוש בסלולר של הישראלים, כולל בני נוער, ומספקת תובנות חדשות על השפעת המכשירים הניידים על חיי היומיום
הבוקר מפרסת חברת פרטנר את מדד הסלולר של הישראלים לשנת 2024 ומגלה את הנתונים בשימושים של הישראלים בסלולרי הפרטי שלהם.
הטלפון הסלולרי הפך לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום של הישראלים, כאשר 97% מהם מחזיקים במכשיר נייד. מדד הסלולר של פרטנר לשנת 2024, שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, מציג את הרגלי השימוש והמגמות העדכניות בתחום. המחקר, שהתבצע בקרב 4,524 משתתפים, כולל גם מדגם ייחודי של 399 בני נוער, ומספק תמונה רחבה על איך כל דור מתחבר לעולם דרך המסך הקטן.
מחוברים תמיד
לפי המדגם 97% מחזיקים בסלולרי נייד, או כל מכשיר שמחובר לרשת. למעשה לא מצאו מישהו שאינו מחובר לטכנולוגיה.
לפי המדגם 97% מחזיקים בסלולרי נייד, או כל מכשיר שמחובר לרשת. למעשה לא מצאו מישהו שאינו מחובר לטכנולוגיה.
אפליקציות בולטות
הנתונים לפי חברת פרטנר מגלים כי, 44% מהישראלים בעלי הכנסה מעל הממוצע מחוברים ליומן ולמייל העבודה דרך הנייד, בעוד ש-53% לא מתחילים לנהוג ללא אפליקציית Waze, גם אם הם מכירים את הדרך. שליש מדור ה-Y מזמינים אוכל לפחות פעם בשבוע, ו-36% ביטלו את תכונת "הנראה לאחרונה" ב-וואטסאפ, מה שמעיד על רצון לשמור על פרטיותם. כמו כן, 44% מהישראלים מאזינים לפודקאסטים בסלולר, כאשר נשים מעדיפות תוכן על חברה ותרבות וגברים על אקטואליה ועסקים.
הנתונים לפי חברת פרטנר מגלים כי, 44% מהישראלים בעלי הכנסה מעל הממוצע מחוברים ליומן ולמייל העבודה דרך הנייד, בעוד ש-53% לא מתחילים לנהוג ללא אפליקציית Waze, גם אם הם מכירים את הדרך. שליש מדור ה-Y מזמינים אוכל לפחות פעם בשבוע, ו-36% ביטלו את תכונת "הנראה לאחרונה" ב-וואטסאפ, מה שמעיד על רצון לשמור על פרטיותם. כמו כן, 44% מהישראלים מאזינים לפודקאסטים בסלולר, כאשר נשים מעדיפות תוכן על חברה ותרבות וגברים על אקטואליה ועסקים.
למעשה, הישראלים מאוד אוהבים להתכתב הם הכי הרבה מבלים את זמנם בוואטסאפ ולא בכדי אפליקציה זו נמצאת עם השימוש הגבוה ביותר של 59%. ומה אתם עושים בוואטסאפ? 77% מהישראלים אוהבים לשלוח הודעות קוליות בגילאי 12-34 אך לא רחוק משם גם גילאי 35 פלוס אוהבים לשלוח הודעות קוליות עם 70%.
עוד דבר בולט שהישראלים אוהבים לעשות בוואטסאפ הוא שיחת וידאו עם אדם אחד. כך לפי פרטנר, 67% בגילרי 12-34 אוהבים לעשות וידאו.
הישראלים משתמשים במכשיר הנייד למספר שימושים שקורים לפחות פעם בשבוע כמו העברת כספים 43%, כניסה לבנקים 60%, כניסה לקופות החולים 40% והבולט ביותר הוא שימוש באפליקציות ניווט למיניהם 72% שמתרחש גם כמה פעמים ביום.
הרשת החברתית המנצחת
אחד הדברים הבולטים בו ישראלים אוהבים לעשות בנייד שלהם הוא לגלוש לרשות החברתיות. כל אפליקציה מתאפיינת גם בגילאים שלה.
כך למשל הפייסבוק גילאי 35 פלוס גולשים בו דרך הנייד 73% לעומת הנוער שגולשים בו 16%. לעומת זאת באפליקציית הטיק טוק, 56% הם בני נוער ואילו גילאי 35 פלוס, משתמשים באפליקציה זו דרך הנייד 23%.
אפליקציה שבולטת בכל הגילאים היא אפליקציית היוטיוב שמלאת תכנים החל מסרטוני טיקטוק ועד למוסיקה וסרטים ולכן היא מגוונת למגוון הגילאים. השימוש הגבוה ביותר הוא של הנוער עם 71% שימושים בעוד השימוש של גילאי 35 פלוס הוא 51%.
הטלפון הסלולרי לא רק מחבר אותנו לעולם הדיגיטלי, אלא גם משפיע על הקשרים האישיים. 38% מהישראלים סבורים כי ניתוק קשר בהודעה הוא לגיטימי לפני הדייט השלישי, אך רובם המוחלט מתנגדים ל-Ghosting, תופעה שבה נקטו 30% מהנוער. בנוסף, 44% מהישראלים מחוברים לטלפון סמסונג גלקסי, ו-32% לאייפון, כאשר בעלי אייפון שמים דגש על מצלמה, ובעלי אנדרואיד על המחיר.
חו"ל
ישראלים רבים אוהבים להישאר מחוברים גם בחו"ל ואכן 74% מהישראלים זמינים כאשר הם בוחרים לטוס. ומה עושים בחו"ל עם הנייד? בעיקר בוואטסאפ 77%, צילום עם 62%, ניווט 60%, הודעוות 53% ורשתות חברתיות 45%.
ישראלים רבים אוהבים להישאר מחוברים גם בחו"ל ואכן 74% מהישראלים זמינים כאשר הם בוחרים לטוס. ומה עושים בחו"ל עם הנייד? בעיקר בוואטסאפ 77%, צילום עם 62%, ניווט 60%, הודעוות 53% ורשתות חברתיות 45%.
טלפון ראשון
המדד מצביע גם על השפעת השימוש בנייד על ילדים. כ-37% מההורים רוכשים טלפון לילדיהם סביב כיתה א', ו-44% שולטים מרחוק על השימוש בניידים באמצעות אפליקציות שליטה. 60% מהישראלים משתמשים בנייד עוד לפני שהם מצחצחים שיניים בבוקר, ו-10% נרדמים מול המסך. מגמות אלו מצביעות על כך שהסלולר לא רק משמש ככלי עבודה ותקשורת, אלא גם כמרכז החיים החברתיים, התרבותיים והמשפחתיים של רוב הישראלים.
המדד מצביע גם על השפעת השימוש בנייד על ילדים. כ-37% מההורים רוכשים טלפון לילדיהם סביב כיתה א', ו-44% שולטים מרחוק על השימוש בניידים באמצעות אפליקציות שליטה. 60% מהישראלים משתמשים בנייד עוד לפני שהם מצחצחים שיניים בבוקר, ו-10% נרדמים מול המסך. מגמות אלו מצביעות על כך שהסלולר לא רק משמש ככלי עבודה ותקשורת, אלא גם כמרכז החיים החברתיים, התרבותיים והמשפחתיים של רוב הישראלים.
אסף אביב, סמנכ"ל שיווק ותוכן בפרטנר: "כמה מכם נמצאים עכשיו מול מסך הסלולר? לפי המחקר שלנו, לפחות 81%. הסלולרי מלווה אותנו בכל רגע, משפיע על הדרך בה אנו מתקשרים, צורכים מידע ומשתפים חוויות. בעצם, כולנו חלק מדור הסלולר. כחברת סלולר מועדפת ומובילה שמבינה את הדור שלא יכול בלי, אנחנו גאים לפרסם לראשונה את מדד הסלולר של הישראלים ולהנגיש לכם את הנתונים שכולכם רציתם לדעתם. מסתבר... שאנחנו לא כאלה שונים".
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה