כסף וצרכנות

מנכ"ל פולירון: "סבלנו מהחרם הטורקי והיינו סגורים חצי שנה"

בריאיון לice מספר מנ"כל פולירון קובי פודה על המלחמה שהשפיעה על העסק שנמצא בחזית, ועל העובדים שנאלצו לסגור את העסק לתקופה ארוכה וההתאוששות ממנה
ענת סימן טוב | 
קובי פודה מנכל פולירון (צילום באדיסות פולירון)
במהלך תקופת המלחמה, לא רק שהיו שיבושים בניהול היומיומי, אלא גם התמודדות עם אתגרים חדשים בשוק, כמו חוסרים בחומרי גלם. קובי פודה, מנכ"ל חברת פולירון, משתף אותנו על ההתמודדות של החברה, התאוששותה מהמשבר, ודרכי ההתחדשות שהיו הכרחיות להמשך הצמיחה. בריאיון, הוא מדבר על הדרך שבה הצוות חזר לעבוד, איך המוצרים והחדשנות בתחום המזרנים השתנו, ומה הצעדים שהחברה נוקטת כדי להמשיך ולהתרחב בשוק.
איך העסק התחיל למעשה?
"העסק שלנו התחיל בקיבוץ, התחלנו עם ייצור פוליאוריתן וספוגים, ובהמשך התמקצענו בייצור מזרנים. לאורך השנים, התמקמנו בתעשיית המזרנים עם קו מוצרים איכותי. עם הזמן, למדנו את הצרכים של השוק הישראלי, ואנחנו משדרגים את המוצרים שלנו תוך כדי הבנת הצרכים של הלקוחות".
איך המלחמה השפיעה עליכם?
"במהלך המלחמה, היינו סגורים למשך תקופה של כמעט חודש, והחנות לא פעלה. בנוסף, חנות המזרנים סבלה מהשפעות החרם הטורקי ונותרה סגורה במשך שישה חודשים. במקביל, היינו חייבים למצוא דרכים חלופיות לייבא חומרי גלם, דרך מדינות שלישיות. בהמשך, עם סיום הלחימה, התחלנו לחזור לפעילות, ולאט לאט השתפרה המצב, אם כי לא חזרנו עדיין לפעולה מלאה. כיום אנחנו פועלים בכ-80% מהפעילות הרגילה שלנו."
איך הסניפים ברחבי הארץ הצליחו לעמוד במצב הזה?
"רוב הסניפים המשיכו לפעול, אך היה שינוי במכירות. הציבור הצמצם את הקניות בשל המצב, ולכן חווינו ירידה במכירות. עם הזמן, ובמיוחד בעונות הבנייה, אנחנו מתחילים להרגיש שיפור במכירות, ויש תחושה כללית של התאוששות בשוק."
אחרי שנפגעתם מהמלחמה, איך חוזרים לעבוד?
"העובדים חזרו מרצון, והרבה מהם הראו מוטיבציה גבוהה לשוב לעבודה. במיוחד אחרי ינואר, כשעברנו לעבודה מרחוק. החזרה לעבודה הייתה חלק מהתהליך של שיקום פנימי, לא רק של העסק אלא גם של העובדים עצמם.
עזרתם לחיילים במלחמה, איך זה התבצע?
"במהלך המלחמה, פעלנו להקים מפעל במתכונת מצומצמת עם 2-3 מתנדבים. ייצרנו מזרנים לחיילים ולמפונים, שלחנו את המזרנים לחלק מהאזורים הנזקקים. חשוב לנו להיות חלק מהתמיכה במי שזקוק לכך בתקופות כאלה."
איזה חידושים יש לכם?
"מהותיים במבנה המזרון עצמו, אלא בעיקר בשיפורים טכנולוגיים הקשורים לבדים ולחומרים. יש חידושים בעולמות הבדים, כמו למשל בדים חכמים עם תכונות מיוחדות כמו עזרה בהרגעת הגוף או שיפור איכות השינה. בנוסף, פיתחנו את המזרנים המגולגלים, שמיוצרים בארץ, ובכך אנו משאירים את הייצור תחת פיקוח איכותי ומפחיתים עלויות לוגיסטיות."
מה לגבי מזרונים מגולגלים, האם הם טובים לשינה?
המזרנים המגולגלים הם באיכות גבוהה, למרות שהם עשויים להרגיש שונה ממזרנים רגילים. השינוי האמיתי הוא בעטיפה המיוחדת, שמפשטת את הלוגיסטיקה ומפחיתה עלויות, אך לא משנה את איכות המזרן עצמו. הלקוחות יכולים ליהנות ממוצר איכותי במחיר נמוך יותר."
 
איך אתם מבדלים את המוצרים שלכם בשוק?
"הבידול שלנו טמון במותג עצמו. אנחנו פועלים בשוק כבר כמעט 60 שנה, והמותג שלנו מזוהה עם איכות ושירות טוב. אנחנו מקפידים על חומרים איכותיים, הרבה מהם מיוצרים בארץ, ואנחנו מעניקים שירות אישי ויעיל. הצרכים של הלקוחות חשובים לנו, ואנחנו משתדלים להבין אותם ולהגיב עליהם."
יש פיתוחים חדשים בתכנון?
 "אנחנו נמצאים בסיום פיתוח מזרן מתכוונן חדש, שמניחים אותו על מיטה קיימת והוא הופך אותה למיטה מתכווננת. זהו חידוש שמאפשר ללקוחות לשדרג את חוויית השינה בצורה פשוטה ונוחה. בנוסף, אנחנו עובדים על פיתוח המזרנים המגולגלים, שמפשטים את הלוגיסטיקה ומאפשרים מכירה באינטרנט ובחנויות במחירים נמוכים יותר."
איפה יש יותר רכישות: פיזי או און ליין?
 "הרוב הגדול של הרכישות עדיין מתבצע פיזית. המזרנים הם מוצר אינטימי שדורש ניסיון אישי, ולכן חשוב שהלקוח יוכל לחוות את המזרן בחנות לפני שהוא קונה אותו. עם זאת, יש גם עליה ברכישות אונליין, במיוחד עם המזרנים המגולגלים, שמספקים פתרון נוח ומוזל."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה