כסף וצרכנות

מנכ"ל סקי דיל: "אנחנו רואים עלייה של לפחות 40% בתחום הסקי השנה"

רונן כץ, מנכ"ל "סקי דיל", מספר על עונת הסקי שבפתח, ההתמודדות עם האתגרים הביטחוניים, יוקר המחיה, ועלייה בביקוש לחופשות סקי בריאיון ל-ice
ענת סימן טוב | 
כץ רונן מנכל סקי דיל (צילום יחצ)
במהלך הריאיון עם רונן כץ, מנכ"ל סקי דיל, הוא שיתף אותנו בהתמודדות החברה עם השפעות המלחמה, העלויות המשתנות, וההזדמנויות שהשוק מציב. סקי דיל, אחת החברות המובילות בתחום חופשות הסקי, מצאה את עצמה בעונה זו במצב שונה מהעונות הקודמות, עם עלייה בביקוש ובמכירות. איך המלחמה השפיעה על תחום הסקי? האם הטיסות הישראליות והעלויות משפיעות על התחום? כץ עונה על כל השאלות ומסביר את השינויים בשוק.
איך המלחמה השפיעה על תחום הסקי?
"המצב הביטחוני בישראל בהחלט יצר תחושת חוסר ודאות בתחילת העונה, ובמיוחד בסוף הקיץ ותחילת הסתיו. אבל בסוף דצמבר, כשהמצב הביטחוני התייצב מעט, התחילה עלייה משמעותית בביקוש לחופשות סקי. ראינו עלייה חדה במכירות ובביקוש, הרבה יותר מאשר בשנים קודמות. אנשים חיפשו אסקפיזם, חיפשו חופשה שיכולה להוציא אותם מהמציאות הקשה. ובאמת, למרות המצב, היה ביקוש מופרע לחופשות סקי."
איך ההתמודדות עם הטיסות הישראליות, במיוחד לאור המצב?
"המצב עם הטיסות לא היה פשוט, אבל אנחנו עובדים עם חברות תעופה ישראליות בלבד – בעיקר עם אל-על וישראייר. לא הייתה לנו שום טיסה שבוטלה בגלל המצב בישראל. אכן, היו מעט תקלות טכניות, כמו בטיסה למילאנו, אבל זה לא נוגע למצב הביטחוני. בשורה התחתונה, אנחנו הצלחנו לשמור על לוחות זמנים עם טיסות ישירות מישראל."
האם יש שינוי בביקוש לעומת שנה שעברה?
"בהחלט. אנחנו רואים עלייה של לפחות 40% לעומת השנה שעברה. בשנה שעברה הייתה עונת שיא, אבל השנה אנחנו רואים את המספרים עולים עוד יותר. חברות אחרות בתחום יגידו לך על עלייה של 500%, כי רוב המתחרים לא פעלו בעונה שעברה. אנחנו המשכנו לפעול כרגיל, ואנשים מצאו את עצמם פונים אלינו."


סקי דיל, סקי. צילום: יח"צ
 איך זה מסתדר עם יוקר המחיה?
"למרות העלויות שהולכות ועולות בכל תחום, סקי עדיין נחשב לאופציה נוחה יותר עבור חלק מהאוכלוסייה. בסופו של דבר, חופשת סקי יכולה להיות זולה יותר מסוף שבוע בבולגריה או באילת. המחירים עלו ב-7-8% השנה, בעיקר בגלל האינפלציה, אבל אם משווים את זה למחירים של טיסות לניו יורק או חופשות אחרות, סקי עדיין נחשב לאופציה משתלמת."
 
מה היעדים הפופולריים ביותר השנה?
רונן כץ: "היעדים הפופולריים ביותר הם בלסקו בבולגריה, סלה רונדה, איטליה לז ארק, צרפת אנחנו רואים שהישראלים אוהבים את היעדים האלה, במיוחד בגלל המחירים הנוחים יחסית."
איך אתה רואה את העתיד של תחום הסקי בישראל?
רונן כץ: "אני מאמין שהתחום ימשיך לגדול. בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר ישראלים שמבינים את היתרונות של חופשות סקי. אם בעבר זה היה נתפס כתחום נישתי, היום יותר ויותר אנשים מבינים שזה לא כזה יקר, ושזו חוויה מדהימה שמתאימה לכל גיל. אנחנו רואים עלייה בביקוש גם בקרב מתחילים, וזה בהחלט מעודד."
מה צפוי ב2025?
 "אנחנו מתכננים להמשיך ולשפר את השירות שלנו, עם יותר טכנולוגיות חדשות ואמצעים שיביאו לשדרוג חוויית הלקוח. בנוסף, אנחנו רוצים להעמיק את חדירתנו לשוק המלונאות ולהפוך לבעלי יותר מלונות סקי. אנחנו גם עובדים על פסטיבלים נוספים בשיתוף עם מוזיקה וסקי, ונמשיך להוביל בתחום."
איך אתה רואה את התחום בשוק הבינלאומי?
 "התחום הבינלאומי צומח, והישראלים מתחילים להבין את היתרונות של חופשות סקי. כיום, ישנם כ-4-5% מהישראלים שעשו סקי לפחות פעם אחת, וזהו נתון מעניין שמראה על התפתחות התחום."
רונן כץ, מנכ"ל סקי דיל, לא רק מציין את עליית הביקוש, אלא גם מצביע על תהליכים של שדרוג ושיפור חוויית הלקוח. למרות אתגרים כלכליים וביטחוניים, סקי דיל מצליחה להוביל את תחום חופשות הסקי בישראל ולהציע חוויות סקי לכל מי שמחפש אסקפיזם אמיתי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה