כסף וצרכנות
רמי לוי או אושר עד: זה סל המזון המשתלם יותר
ice ומכון החקר לקמעונאות בראשותו של ד"ר חזי גור מזרחי, ביצעו מדגם לסל קניות שבועיות בעשר רשתות השיווק המובילות עם סל שמאפיין משפחות ממוצעות בישראל בקניות משלימות ומצאו, איזה רשת מזון משתלמת יותר
בשנים האחרונות, ההוצאות החודשיות הממוצעות של משפחה בישראל רשמו עלייה משמעותית. מחקר שנערך בשנת 2024 על-ידי מכון לחקר הקמעונאות מצביע על כך שמשפחה ממוצעת מוציאה כ-30% מהכנסותיה החודשיות על מזון בלבד. מדובר בעלייה של יותר מ-10% בעשור האחרון, כאשר העלייה המורגשת ביותר נרשמה בתחום הפירות והירקות, מוצרי החלב, ומוצרי היסוד כמו שמנים, אורז וסוכר.
נתונים אלו מתווספים לעלייה החדה במחירי הדירות, חשמל, מים ודלק, שהפכו את הוצאות משק הבית בישראל לאחת מהגבוהות במדינות ה-OECD. הבעיה אינה טמונה רק בעליות המחירים עצמן אלא גם בהתנהלותן של רשתות השיווק, שמפעילות לעיתים שיטות שיווק אגרסיביות ובלתי הוגנות, כמו "מבצעים" שאינם משתלמים באמת או עלייה מחודשת של מחירי מוצרים לאחר תום המבצע.
ice ומכון החקר לקמעונאות בראשותו של ד"ר חזי גור מזרחי ביצעו מדגם לסל קניות שבועיות בעשר רשתות השיווק המובילות עם סל שמאפיין משפחות ממוצעות בישראל בקניות משלימות עם 64 מוצרים שכיחים שמכילים מגוון קטגוריות שונות ומצאנו פערים לא מבוטלים על מגוון פריטים.
בהשוואה נמצאו פערים בין מחירי המוצרים. למשל, במוצר כרוב לבן, הפער הוא הגבוה ביותר בטבלה עם 315.79%. זהו פער שמעלה שאלות אודות היכולת של רשתות מסוימות להציע מחירים נמוכים כל כך ביחס לאחרות, מה שעשוי להצביע על יעילות רבה יותר בתחום הרכש והתפעול או על כוונה מובהקת למשוך לקוחות על ידי מחירים מוזלים במיוחד.
פער נוסף נמצא במוצר אקונומיקה מבושמת, שם המחיר הנמוך ביותר הוא 6.90 ש"ח והמחיר הגבוה הוא 12.90 ש"ח, פער של 86.96%. זהו פער גדול שמדגיש את השוני הגדול במדיניות המחירים בין הרשתות. צרכנים המחפשים לחסוך עשויים להעדיף את הרשת שמציעה את המחיר הנמוך יותר, אך יש לזכור שעשויות להיות שיקולים נוספים כמו נוחות הגישה לחנות או אמינות השירות.
מעבר לכך, פערים כמו בפסטה ספגטי של אסם, עם מחיר של 3.90 ש"ח לעומת 6.90 ש"ח, מצביעים על כך שאפילו במוצרי מזון יומיומיים שהם לא פריטים יקרים, ניתן למצוא פערים משמעותיים שיכולים להשפיע על תקציב המשק הביתי.
עוד ב-
הדוגמאות הללו מעידות על החשיבות שבבחירה נבונה של רשתות קמעונאות לרכישת מוצרים. על צרכנים להקדיש זמן להשוואת מחירים, לא רק לפני רכישות גדולות אלא גם בקניות היומיומיות, במיוחד בתקופה בה התחרות בין רשתות מאפשרת לחסוך סכומים משמעותיים על ידי בחירה נבונה ומושכלת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.איפה קרפור ??????? הרשת השנייה הכי גדולה בישראל (ל"ת)תוהה 12/2024/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מהקרייה מזרחית יהקוסם 12/2024/10הגב לתגובה זו0 0רמי לוי ברורסגור
-
2.שיפשוט כבר את הרגל הליקוקניק לא ללכת אליו גם אם יהיה בח (ל"ת)יאיר ילד ז 12/2024/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.זול! בסוף עולה ביוקר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!רוני 12/2024/10הגב לתגובה זו0 0רמי לוי.....גם בחינם לא נכנס לשם!סגור