כסף וצרכנות
ביטן נגד רמי לוי: ישראייר מתרחקת מהטיסות לניו יורק
הוועדה לא אישרה את החוק שמיועד לקדם את טיסות ישראייר לארצות הברית, והחוק לא עבר בעקבות דרישת ביטן להתחייבות לחזרת חברות התעופה הזרות. כתוצאה מכך, ישראייר לא תוכל להפעיל טיסות לניו יורק בזמן הקרוב
היום התקיימה בוועדת הכלכלה של הכנסת דיון בנושא פיצויי נוסעים בעקבות ביטול ועיכוב טיסות, כחלק מתיקון החוק לתקופת המלחמה, הידוע כחוק טיבי. החוק הוצע במטרה לקדם את חברות התעופה הישראליות, כולל ישראייר, שעתה מתכננת להפעיל טיסות ליעדים רחוקים כמו ארצות הברית. נכון להיום, חברת אל על היא החברה הישראלית היחידה המפעילה טיסות ישירות לניו יורק, בעוד שחברות התעופה הזרות ביטלו טיסות לחודשים הקרובים.
עיכוב או ביטול טיסה לניו יורק, במיוחד במצב הביטחוני הנוכחי, גורם לחברות התעופה להפסדים כלכליים, בשל עלות ההלנה של נוסעים בעיר כפיצוי. על כן, דרשו חברות התעופה הקלות בתחום על מנת להימנע מהפסדים ולהמשיך לטוס ליעדים אלו.
במהלך הדיון, יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, דחה את תיקון החוק, בטענה שעד שלא יוכיחו לו שחברות התעופה הזרות יחזרו באופן ודאי, החוק לא יוקדם. ההחלטה פוגעת באופן ישיר בישראייר, שהתכננה להפעיל טיסות לארצות הברית בעזרת קידום החוק, ואין צפי למועד התחלת הטיסות כעת.
לפני כחודש, הודיעה ישראייר כי בעקבות הצלחת טיסותיה ללונדון, בהן היא מפעילה 2 טיסות יומיות, היא מתכננת להפעיל טיסות לארצות הברית 6 פעמים בשבוע, טיסה ביום. זאת, בתנאי שחוק טיבי יעבור, אך היום, בעקבות החלטתו של יו"ר הוועדה, החוק לא אושר.
ישראייר תכננה להטיס כ-15 אלף נוסעים לארצות הברית באמצעות מטוס AIRBUS 330, במחירים של כ-1,100-1,200 דולר לכרטיס. כיום, החברה מפעילה כמות דומה של טיסות ללונדון, במחירים של כ-650 דולר לכרטיס.
עוד ב-
הדחייה של החוק פוגעת בתכניות ישראייר להפעיל טיסות לניו יורק ומסבכת את עתיד הטיסות לארצות הברית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.שיפשוט כבר את הרגל הליקוקניק (ל"ת)יאיר ילד ז 12/2024/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.אם כבר שמים שם של כתבת על הכתבה ולא מסתפקים במערכת אייסערן 12/2024/09הגב לתגובה זו0 0אז אולי כדאי לשנות קצת את ההודעה לעיתונות האינטרסנטית של רמי לוי/ישראייר ולא להעתיק אותה כמעט מילה במילה. ישראייר לא ״לא תוכל״, אלא בוחרת שלא. היא יכולה להפעיל את הטיסות, היא פשוט רוצה להמשיך לעשות מה שהיא עושה עם יעדים אחרים - למכור שעות פיקטיביות ונוחות, ורגע לפני הטיסה לשנות אותן לשעות שמקצרות יום בהלוך ויום בחזור. ועל זה היא לא רוצה לשלם פיצויים.סגור