כסף וצרכנות
ח"כ דוד ביטן: "הוועדה לא מאשרת את תיקון פיצויי הטיסות'"
הבוקר התקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, שנדונה בהצעת החוק להקלות לחברות תעופה זרות. ביטן דחה את הצעת החוק בטענה שהפיצויים לא מספיקים והחוק לא מבטיח את חזרתן של החברות לישראל
הבוקר התקיימה ועדה נוספת בנושא פיצויי הטיסות של חוק טיבי. הועדה דנה בחוק תיקון פיצויי הטיסות, בנסיבות המלחמה. פיצויי הטיסות אמורות להשתנות מהחזר כספי מלא, להחזר בצורת שובר לשימוש בחברה. תיקון חוק טיבי מדבר על תיקון פיצוי הנוסעים שמדבר על החזר מלא של כרטיס טיסה במידה והטיסה מבוטלת.
החוק צפוי להיות זמני לתקופת המלחמה, ועליו יש דיונים, האם זה מה שיגרום לחברות התעופה לחזור לטוס לארץ.
חוק זה אמור להקל על חברות התעופה, אך פחות על הצרכן שיהפוך ללקוח שבוי של חברת התעופה, בה הזיכוי הספי יישאר אצלה. יו"ר ועדת הכלכלה ביטן אמר בדיון: "אני לא מוכן להקל על החברות או לפגוע בצרכנים כשאני לא רואה את הצד השני של המטבע".
גם היום לא הייתה התחייבות חד משמעית לחזרת החברות הזרות אם ההצעה תותקן והיו"ר ביטן זעם ואמר: "מצד אחד הממשלה לא עושה מה שצריך להפחית מחירים ולהחזיר את החברות, מצד שני החברות כל מה שהן רוצות זה רק פיצוי ולכן לא נצביע ".
הועדה המשיכה להקריא את תיקוני החוק אך טרם הובן וקיבלה הבטחה שבמידה והחוק יעבור, האם חברות התעופה הזרות יחזרו. הדעות חלוקות לשתיים בו חלד חושבים כי העניין כלכלי, וחלק סוברים אחרת.
על רקע העובדה כי הוועדה לא קיבלה התחייבות חד משמעית לחזרת חברות התעופה ועל רקע התנגדות באוצר לממן הפחתת אגרות לחברות הזרות הודיע היו"ר ביטן כי לא יעלה את ההצעה להצבעה ואמר: "זה בושה וחרפה שדיבורים כמו חול ואין מה לאכול".
יש לציין, כי נציגויות החברות הזרות טענו כי הם אינם יכולים להבטיח את חזרת חברות התעופה הזרות, אלא אולי לסייע להם לחזור. לטענת עו"ד שירלי קציר המייצגת את בריטיש אירווייז, אייר פראנס, טורקיש איירליינס, פגסוס, פיס אייר, דיוס אס וקלאסיק אייר, אמרה: "התשובה שלנו שאנחנו מאוד רוצים לחזור. לא שמנו איום או ביקשנו סוכריה. אמרנו מה יעזור". היו"ר ביטן התעקש: "נניח שאישרנו את הוראת השעה, אתם חוזרים או לא חוזרים?" וח"כ דנינו שאל מתי חוזרים. קציר השיבה: "עד מרץ איבדנו אותם ואם נאשר יש סיכוי להחזיר אותם ב-1 באפריל. חייבים לשנות את זה דחוף כדי שיתארגנו".
בנוסף, פתיחת טרמינל 1 כבר הימים אלו, עשויה לסייע להחזיר את חברות התעופה הזרות, שכן מיסי הנמל שם נמוכים יותר.
מחשבה נוספת בכדי להחזיר את חברות התעופה הייתה הורדת מיסי נמל לחברות הזרות, על מנת לגרום להן לחזור, מה שעשוי לפגוע בחברות הישראליות שהמשיכו לטוס לאורך כל המלחמה.
עוד ב-
ח"כ ביטן השיב כי הוועדה תדון בסעיפי ההצעה, אבל לא תאשר את הצעת החוק. "אני יכול להוסיף סעיף שיחייב את האוצר לממן, אבל לא אעשה את זה הפעם. תבואו עם תכנית אמיתית שמחזירה את החברות, ושהחברות יגידו את האמת האם הן רוצות לחזור או רק לקבל הקלות. עד אז לא אאשר שום דבר. מצד אחד הממשלה לא עושה מה שצריך להפחית מחירים ולהחזיר את החברות, מצד שני החברות כל מה שהן רוצות זה רק פיצוי ולכן לא נצביע על זה". ח"כ רון כץ גיבה אותו ואמר כי גם האופוזיציה תומכת בכך באופן מלא.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה