כסף וצרכנות
מייסד אפליקציית FID: מהפציעה הקשה בעזה לחזרה למסלול | ריאיון
אייל כהן מייסד ושותף אפליקציית FID מספר לנו בריאיון על איך נולדה האפליקציה, על הפציעה בעזה ועל איך הפגישות בשיקום לטובת האפליקציה, עזרו לו לחזור למסלול
אייל כהן, מייסד ושותף אפליקציית FID מספר לנו בריאיון על הרצון למצוא משקיע, על הפציעה הקשה בעזה, על איך הרעיון נולד ועל הדרך מאחורי הפיתוח.
אפליקציית FID היא למעשה אפליקציה שנועדה לרכז במקום אחד את כל ההטבות וההנחות מכרטיסי האשראי, מועדוני הצרכנות ומועדוני הלקוחות השונים בהם המשתמש חבר. למעשה אם אתם מחפשים לדעת היכן יש הנחה לחנות או הופעה מסוימת באמצעות הכרטיסי אשראי והמועדונים שלך, האפליקציה מרכזת הכל במקום אחד.
מה גרם לך לפתח את אפליקציית FID?
"הסיפור התחיל לאחר שביקרתי בחנות קמעונאית ורכשתי מוצר, רק כדי לגלות לאחר מכן שיש הנחה דרך מועדון לקוחות שאני חבר בו, אך לא הייתי מודע לכך בזמן הרכישה. תחושת האכזבה הובילה אותי למחשבה שאפליקציה שתאגד את כל הכרטיסים וההטבות במקום אחד, תוכל לסייע לאנשים לחסוך כסף. חבר שלי, שהיה מתכנת, הציע לפתח פתרון טכנולוגי. לאחר שזיהינו את הפוטנציאל, התחיל המיזם להתגבש, ובסופו של דבר נולד הרעיון לאפליקציה."
"הסיפור התחיל לאחר שביקרתי בחנות קמעונאית ורכשתי מוצר, רק כדי לגלות לאחר מכן שיש הנחה דרך מועדון לקוחות שאני חבר בו, אך לא הייתי מודע לכך בזמן הרכישה. תחושת האכזבה הובילה אותי למחשבה שאפליקציה שתאגד את כל הכרטיסים וההטבות במקום אחד, תוכל לסייע לאנשים לחסוך כסף. חבר שלי, שהיה מתכנת, הציע לפתח פתרון טכנולוגי. לאחר שזיהינו את הפוטנציאל, התחיל המיזם להתגבש, ובסופו של דבר נולד הרעיון לאפליקציה."
איך המלחמה השפיעה על המיזם?
המלחמה הציבה בפנינו אתגר משמעותי. אנו שלושה שותפים, שניים מאיתנו יצאו למילואים ואני נפגעתי במהלך המלחמה בעזה. האפליקציה עצרה למשך תקופה, וכל תשומת הלב שלנו הוקדשה להישרדות ולתמיכה הדדית. עם הזמן, ולמרות הקשיים הרבים, חזרנו לפתח ולהתמקד במיזם. לשמחתי, גילינו כי נתונים מפתיעים הצביעו על כך שמשתמשים המשיכו להשתמש באפליקציה גם במהלך התקופה הקשה ביותר. ברגעים הקשים ביותר, כשאני שוהה בשיקום בעקבות פציעה קשה, היה קשה להאמין כיצד נוכל להמשיך לפתח את המיזם. עם זאת, צוות העבודה לא ויתר, המשיך לתמוך בי ובמערכת, ואף ערכנו פגישות בשיקום, שהחזירו אותי למסלול.
המלחמה הציבה בפנינו אתגר משמעותי. אנו שלושה שותפים, שניים מאיתנו יצאו למילואים ואני נפגעתי במהלך המלחמה בעזה. האפליקציה עצרה למשך תקופה, וכל תשומת הלב שלנו הוקדשה להישרדות ולתמיכה הדדית. עם הזמן, ולמרות הקשיים הרבים, חזרנו לפתח ולהתמקד במיזם. לשמחתי, גילינו כי נתונים מפתיעים הצביעו על כך שמשתמשים המשיכו להשתמש באפליקציה גם במהלך התקופה הקשה ביותר. ברגעים הקשים ביותר, כשאני שוהה בשיקום בעקבות פציעה קשה, היה קשה להאמין כיצד נוכל להמשיך לפתח את המיזם. עם זאת, צוות העבודה לא ויתר, המשיך לתמוך בי ובמערכת, ואף ערכנו פגישות בשיקום, שהחזירו אותי למסלול.
האם תוכל לשתף אותנו בסיפור הפציעה שלך?
"הפציעה שלי הייתה חמורה ביותר. הייתי מוגדר במצב קשה. במהלך שירות מילואים, ביום אחד, במהלך פעולה קרבית, הגעתי לאזור שבו הותקן מטען רב עוצמה. המטען התפוצץ, ובמהלך ההתפוצצות נפגעתי בצורה קשה. שברתי את שתי הרגליים, פצעתי את העצמות והעצבים, איבדתי כמות גדולה של דם, כמעט איבדתי את ההכרה. רק בזכות טיפול רפואי מיידי ויעיל, הצלחתי לשרוד. לאחר הפציעה הייתי במצב קשה ביותר, אך הצוות הרפואי הציל את חיי. החוויה הייתה טראומטית, ואני עדיין בתהליך שיקום, אך היא הותירה בי לקחים רבים על כוח רצון וההתמודדות עם קושי.
"הפציעה שלי הייתה חמורה ביותר. הייתי מוגדר במצב קשה. במהלך שירות מילואים, ביום אחד, במהלך פעולה קרבית, הגעתי לאזור שבו הותקן מטען רב עוצמה. המטען התפוצץ, ובמהלך ההתפוצצות נפגעתי בצורה קשה. שברתי את שתי הרגליים, פצעתי את העצמות והעצבים, איבדתי כמות גדולה של דם, כמעט איבדתי את ההכרה. רק בזכות טיפול רפואי מיידי ויעיל, הצלחתי לשרוד. לאחר הפציעה הייתי במצב קשה ביותר, אך הצוות הרפואי הציל את חיי. החוויה הייתה טראומטית, ואני עדיין בתהליך שיקום, אך היא הותירה בי לקחים רבים על כוח רצון וההתמודדות עם קושי.
איך השפיעה הפציעה שלך על העבודה וההתנהלות בעסק?
"הפציעה שלי הייתה קשה מאוד והשפיעה באופן ישיר על כל ההתנהלות של העסק. כשהייתי במצב קריטי, האפליקציה עברה הפסקה זמנית, אך הצוות שלי לא וויתר והמשיך לעדכן ולתחזק את האפליקציה. זה היה קשה, כי הייתי צריך להתרכז בשיקום ובבריאות, אבל בסופו של דבר הצוות הצליח להחזיר אותנו לפעולה. כל הזמן הזה עבדתי מהבית, ויש לי תחושת גאווה איך הצלחנו להחזיק את המיזם."
"הפציעה שלי הייתה קשה מאוד והשפיעה באופן ישיר על כל ההתנהלות של העסק. כשהייתי במצב קריטי, האפליקציה עברה הפסקה זמנית, אך הצוות שלי לא וויתר והמשיך לעדכן ולתחזק את האפליקציה. זה היה קשה, כי הייתי צריך להתרכז בשיקום ובבריאות, אבל בסופו של דבר הצוות הצליח להחזיר אותנו לפעולה. כל הזמן הזה עבדתי מהבית, ויש לי תחושת גאווה איך הצלחנו להחזיק את המיזם."
כמה משתמשים יש כיום באפליקציה?
"כיום יש לנו מעל ל-280,000 משתמשים פעילים. בנוסף, האפליקציה הותקנה יותר מ-500,000 פעמים, וניתנים לנו חיפושים של קרוב למיליון 250,000 מדי חודש. אנחנו רואים נתונים מרשימים מאוד, במיוחד בהתחשב בכך שלא עשינו שום פרסום או שיווק ממומן".
"כיום יש לנו מעל ל-280,000 משתמשים פעילים. בנוסף, האפליקציה הותקנה יותר מ-500,000 פעמים, וניתנים לנו חיפושים של קרוב למיליון 250,000 מדי חודש. אנחנו רואים נתונים מרשימים מאוד, במיוחד בהתחשב בכך שלא עשינו שום פרסום או שיווק ממומן".
איך האפליקציה הצליחה להגיע להצלחה כזאת בלי פרסום?
"הצלחנו להגיע להצלחה בזכות הפשטות והנוחות של השימוש באפליקציה. אנחנו מציעים פתרון אמיתי לבעיה של חוסר ידע על הנחות והטבות שהיו קיימות אך לא תמיד היו נגישות לצרכן. האפליקציה אוגרת את כל ההטבות והמועדונים במקום אחד, בצורה פשוטה ומרוכזת. מה שעוד עוזר הוא שצורכי הצרכן היום השתנו, והאפליקציה פותרת את הבעיה של הצורך לחפש מבצעים ולהשוות בין כרטיסים והנחות."
"הצלחנו להגיע להצלחה בזכות הפשטות והנוחות של השימוש באפליקציה. אנחנו מציעים פתרון אמיתי לבעיה של חוסר ידע על הנחות והטבות שהיו קיימות אך לא תמיד היו נגישות לצרכן. האפליקציה אוגרת את כל ההטבות והמועדונים במקום אחד, בצורה פשוטה ומרוכזת. מה שעוד עוזר הוא שצורכי הצרכן היום השתנו, והאפליקציה פותרת את הבעיה של הצורך לחפש מבצעים ולהשוות בין כרטיסים והנחות."
איך המיזם יכול לעזור לצרכנים היום?
"האפליקציה מאפשרת לצרכנים לחסוך כסף בצורה משמעותית. אנו מציעים עשרות מועדונים עם הנחות והטבות, ובאמצעותה הצרכן יכול למצוא את ההנחות המובילות במקומות שהוא כבר אוהב. בנוסף, המיזם עוזר להימנע מהסיבוכים של כרטיסים פיזיים ומאפשר למשתמש להחזיק את כל ההנחות וההטבות בצורה דיגיטלית ומרוכזת במקום אחד."
"האפליקציה מאפשרת לצרכנים לחסוך כסף בצורה משמעותית. אנו מציעים עשרות מועדונים עם הנחות והטבות, ובאמצעותה הצרכן יכול למצוא את ההנחות המובילות במקומות שהוא כבר אוהב. בנוסף, המיזם עוזר להימנע מהסיבוכים של כרטיסים פיזיים ומאפשר למשתמש להחזיק את כל ההנחות וההטבות בצורה דיגיטלית ומרוכזת במקום אחד."
יש לכם כרגע שאיפות להמשך המיזם?
"בהחלט. אנחנו תמיד מחפשים להוסיף ולשדרג את האפליקציה. כיום יש לנו יכולות להוסיף זיכויים דיגיטליים, ברגע שמישהו מקבל חשבונית זיכוי, הוא יכול לצלם אותה ולהעלות אותה לאפליקציה. בהמשך אנחנו גם עובדים על שיפור ההתראות על הנחות או זיכויים שאולי נשכחו. בנוסף, יש לנו רעיונות רבים להרחיב את השירותים, ואנחנו מקווים למצוא משקיע שיסייע לנו להמשיך להתפתח."
"בהחלט. אנחנו תמיד מחפשים להוסיף ולשדרג את האפליקציה. כיום יש לנו יכולות להוסיף זיכויים דיגיטליים, ברגע שמישהו מקבל חשבונית זיכוי, הוא יכול לצלם אותה ולהעלות אותה לאפליקציה. בהמשך אנחנו גם עובדים על שיפור ההתראות על הנחות או זיכויים שאולי נשכחו. בנוסף, יש לנו רעיונות רבים להרחיב את השירותים, ואנחנו מקווים למצוא משקיע שיסייע לנו להמשיך להתפתח."
אתם מחפשים משקיעים כיום?
"כן, אנחנו מחפשים משקיע. זו תקופה מאוד מאתגרת, במיוחד בגלל המצב הכלכלי בארץ ובעולם. למרות הקשיים, אנחנו לא מוותרים וממשיכים לחפש פתרונות, תוך שמירה על האופטימיות. כל השקעה שנקבל תועבר ישירות לפיתוח האפליקציה."
"כן, אנחנו מחפשים משקיע. זו תקופה מאוד מאתגרת, במיוחד בגלל המצב הכלכלי בארץ ובעולם. למרות הקשיים, אנחנו לא מוותרים וממשיכים לחפש פתרונות, תוך שמירה על האופטימיות. כל השקעה שנקבל תועבר ישירות לפיתוח האפליקציה."
עוד ב-
הסיפור של אייל, הוא סיפור של עקשנות והתמדה. למרות הפציעה הקשה, הוא הצליח להחזיר את עצמו ואת המיזם לפעולה בצורה מרשימה. עם אפליקציה שהחלה מבעיה אישית ופשוטה, המיזם מצליח להציע פתרון אמיתי למאות אלפי משתמשים, תוך שמירה על פשטות וחדשנות. הצוות לא עוצר, ואחרי כל אתגר שמופיע בדרך, הם ממשיכים לשאוף להצלחה הבאה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.מרגש ! (ל"ת)אלעד 12/2024/05הגב לתגובה זו2 0סגור