כסף וצרכנות

הבינה המלאכותית מפתיעה: התפקיד החדש שיצרו לה

לא סתם הבינה מלאכותית מהווה איום על תפקידנו. היא יכולה להחליף אותנו בעוד כמה שנים כמעט בכל בתחום. התחום החדש אותו ניסו כרגע בעולם הצרכנות, הוא תחום המשפיענית ברשת
ענת סימן טוב | 
גוגל, AI (צילום shutterstock, אילוסטרציה AI)
הבינה המלאכותית תופסת נפח רב בחיינו וחלקנו אף חוששים ממנה שמא תתפוס את מקומנו בלא מעט מספר תפקידים במקום המח האנושי. אנחנו רואים את זה בתוכן, יצירת קולקציות ועכשיו כמשפיענית רשת.
מיקלה, או בשמה המלא "Lil Miquela", היא משפיענית וירטואלית בת 19 שנוצרה על ידי חברת Brud, והיא אחת הדמויות הפופולריות ביותר ברשתות החברתיות. למרות שהיא דמות דיגיטלית, מיקלה צברה מיליוני עוקבים שמתחברים לתוכן שהיא יוצרת, סומכים על ההמלצות שלה ומבצעים רכישות בעקבותיה. היא לא רק משווקת מוצרים, אלא מצליחה ליצור קשרים עם עוקביה, הרבה כמו משפיענים אמיתיים. הסיפור של מיקלה ממחיש את הדרך בה שיווק השתנה בעידן הדיגיטלי, שבו דמויות וירטואליות ובינה מלאכותית ממלאות תפקיד מרכזי בהנעת הצרכנים.
המהפכה הזו לא נעצרת במיקלה. היום, מותגים יכולים לפנות לצרכנים בצורה הרבה יותר אישית, מדויקת וממוקדת באמצעות טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית (AI). ג'ני ליבשיץ ז'ורבין, סמנכ"לית שיווק במועדון הצרכנות הוט, מסבירה כי כיום יש למותגים את היכולת להבין את הצרכים האישיים של כל לקוח ולהתאים לו הצעות שמתאימות בדיוק לו. "הבינה המלאכותית מאפשרת לנו לזהות את העדפות הצרכנים ולחזות את הצעד הבא שלהם", היא אומרת. השימוש בטכנולוגיות כמו AI מאפשר למותגים להציע חוויות רכישה מותאמות אישית, שיכולות להוביל לא רק לעלייה בשיעור ההמרות, אלא גם להגדלת הנאמנות למותג.
הדגש היום הוא על פרסונליזציה – התאמה אישית של המסרים והמוצרים לצרכים של כל אחד. דרך הבינה המלאכותית, מותגים יכולים להציע הצעות שמבוססות על התנהגויות קודמות של הצרכן, תחומי עניין שלו, או אפילו מיקומו הגיאוגרפי. לדוגמה, הצעות מותאמות אישית כמו הנחות על מוצרים שהלקוח התעניין בהם בעבר, או הצעות ממוקדות על בסיס תחומי עניין, הופכות את חוויית הקנייה להרבה יותר רלוונטית ואפקטיבית.
 
ההבדלים בין הדורות הצעירים משפיעים גם הם על השיווק ברשתות החברתיות. דור ה-Z, שנחשב לצעיר ביותר, נוטה לצרוך תוכן קצר, ישיר ואותנטי. הם מעדיפים רכישות מהירות שמגיעות כתוצאה מהמלצות של משפיענים קטנים (micro-influencers) או ממידע שמגיע אליהם ברשתות החברתיות. לעומתם, דור המילניאלס מעדיף להשוות מוצרים ולקרוא ביקורות לפני שהוא מבצע רכישה. בני דור זה מעריכים את ההמלצות של משפיענים, אך הם לא ממהרים לרכוש ומעדיפים לקבל החלטות יותר מחושבות.
בעולם השיווק הדיגיטלי, משפיענים – הן אנושיים והן וירטואליים – ממלאים תפקיד קריטי בהנעת רכישות. מחקרים מצביעים על כך שכ-60% מהצרכנים בגילאי 18-34 יעדיפו לרכוש מוצר אם הם רואים אותו אצל משפיען שהם עוקבים אחריו. הכוח של משפיענים לא מוגבל רק למיתוג, אלא משפיע ישירות על החלטות הרכישה. ככל שהקשר עם המשפיען הופך לאישי ונמשך, כך הצרכנים נוטים לפתח נאמנות למותג ולקיים קשר ארוך טווח איתו.
שיווק משפיענים לא מתמקד רק במובילים הגדולים אלא גם במיקרו-משפיענים, שמגיעים עם קהל קטן אך נאמן במיוחד. "המשפיענים הקטנים מסוגלים ליצור קשר אישי עם הקהל שלהם ולבנות אמון", אומרת ג'ני ליבשיץ ז'ורבין, סמנכ"לית שיווק מועדון הצרכנות הוט. בנוסף, תוכן שנוצר על ידי משתמשים (User Generated Content - UGC) הוא כלי משמעותי בשיווק כיום. הצרכנים סומכים יותר על חוויות של משתמשים אחרים מאשר על פרסומות ישירות מהמותגים, וכתוצאה מכך תוכן שנוצר על ידי הצרכנים מחזק את האמון במותג ומעודד רכישות.
במקביל, שיווק דרך רשתות חברתיות מאפשר חווית קנייה ישירה בתוך הפלטפורמות עצמן, מבלי לעבור לאתרים חיצוניים. "ההנחה שהצרכנים יוכלו לרכוש מוצרים ישירות מתוך אינסטגרם, פייסבוק או טיקטוק מעלה את אחוזי ההמרות ומפשטת את תהליך הרכישה", מוסיפה ג'ני.
העתיד של השיווק הדיגיטלי גם כולל שימוש בטכנולוגיות כמו מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR), שמאפשרות לצרכנים "לנסות" מוצרים בצורה וירטואלית. כלים אלו נותנים לצרכנים את האפשרות להרגיש את המוצר בסביבה הדיגיטלית לפני שהם רוכשים אותו, ובכך מקלים עליהם לקבל החלטות רכישה יותר מהירות ומדויקות.
לסיכום, השיווק הדיגיטלי מתפתח במהירות והופך את הדרך בה מותגים פונים לצרכנים לרלוונטית יותר, אישית וממוקדת. השימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו AI, מציאות רבודה ודו-כיווניות עם משפיענים הופך את חוויית הקנייה למהירה יותר, מותאמת אישית ומעוררת יותר עניין. המפתח להצלחה עבור מותגים בשוק התחרותי של היום הוא היכולת להבין את הצרכים של הצרכנים, ליצור חוויות ייחודיות ולספק להם תוכן רלוונטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה