כסף וצרכנות
זארה מסתבכת עם הלקוחות: מדיניות הרשת החדשה מעוררת סערה
זארה משנה מדיניות: אין החלפות, רק החזרות ותשלום מחדש. השינוי יוצר עומס על מסגרת האשראי ופוגע בנוחות הלקוחות. בניגוד לחנויות אחרות, החוק מאפשר זאת, איך המהלך מעורר ביקורת על שירותיות הרשת
לקוחה של זארה שביקרה בסניף רמת אביב הופתעה לגלות שמדיניות ההחלפות השתנתה. במקום להחליף פריט באותו המחיר, הוסבר לה שעליה להחזיר את הפריט המקורי, לקבל זיכוי שיופיע בחשבון תוך 14 ימים, ולשלם מחדש על הפריט שהיא בחרה במקום. המשמעות היא תפיסת מסגרת אשראי כפולה, אף שחזרה הביתה עם פריט אחד בלבד.
בניגוד לנוהל הקיים ברוב רשתות האופנה בישראל, שבהן ניתן להחליף פריט ללא חיוב נוסף, זארה מאמצת מדיניות הנהוגה באתרי מכר מקוונים, שם ניתן לבצע החזרה בלבד. לפי בדיקה, במדיניות כמו ארצות הברית, בריטניה, ספרד וגרמניה, ניתן להחליף פריטים כרגיל, אך בהודו ואיטליה המדיניות זהה לישראל. לפי שפורסם ב-Ynet.
החלפת מערכת הקופות ברשתות זארה ובקבוצת אינדיטקס, שבוצעה במרץ, השפיעה על שינוי המדיניות. למרות שהרש האריכה את תקופת ההחזרה ל-30 ימים, היא נמנעת מהחלפות ישירות. עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות, מציינת כי החוק בישראל לא מחייב החלפות אלא עוסק בהחזרות בלבד. לכן, התנהלות זארה חוקית אך לא שירותית.
עוד ב-
מדיניות זו מעלה ביקורת על כך שהיא מעמיסה על הלקוחות ביורוקרטיה ופוגעת בנוחות, במיוחד בהשוואה לרשתות אחרות שבהן החלפות הן דבר שבמשגרה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה