כסף וצרכנות

כ-2.6 מיליון ישראלים בצרה: הכיסוי הביטוחי יקוצץ ב-2,500 שקל?

מחלוקת חריפה בין מנכ"ל כללית אלי כהן לבין הממונה על רשות שוק ההון עמית גל, 2.6 מיליון מבוטחים עלולים לאבד את הכיסוי הביטוחי שלהם, כאשר הפיצוי החודשי למבוטחים צפוי להיחתך בכ-50% בשלב הראשון, מ-5,000 שקל לכ-2,500 שקל
מערכת ice | 
קופת החולים כללית (צילום shutterstock, פלאש 90/ מרים אלסטר)
משבר חסר תקדים מאיים על עתיד הביטוח הסיעודי בישראל: בעוד 71 ימים צפויה להיכנס לתוקף תוכנית חיסול עצמי של פוליסת הביטוח הסיעודי הקבוצתי הגדולה בעולם - זו של קופת חולים כללית. המשמעות דרמטית: 2.6 מיליון מבוטחים עלולים לאבד את הכיסוי הביטוחי שלהם, כאשר הפיצוי החודשי למבוטחים צפוי להיחתך בכ-50% בשלב הראשון, מ-5,000 שקל לכ-2,500 שקל.
על פי כלכליסט, במרכז המשבר ניצבת מחלוק/positions/news/article/975195ת חריפה בין מנכ"ל כללית אלי כהן לבין הממונה על רשות שוק ההון עמית גל. כללית דורשת לאפשר לחברת מנורה, המתפעלת כיום את הביטוחים הסיעודיים של שאר קופות החולים, לקבל אישור חריג לתפעל גם את הפוליסות שלה. מנגד, רשות שוק ההון מתנגדת למהלך מחשש ליצירת מונופול שעלול לפגוע ברווחת המבוטחים, ודורשת מכללית לצאת למכרז חדש.

המשבר משקף בעיה מערכתית עמוקה בענף הביטוח הסיעודי בישראל: עלייה דרמטית במספר החולים הסיעודיים, לצד יציאתן של חברות ביטוח רבות מהתחום בשל הפסדים כבדים. מצבה של כללית חמור במיוחד - הקרן שממנה משולמות התביעות נמצאת במצב הגרוע ביותר מבין כל קופות החולים, ואף חברת ביטוח לא ניגשה למכרז האחרון שפרסמה הקופה.
ההשלכות הצפויות חורגות מעבר לפגיעה במבוטחי כללית: נטישה המונית של מבוטחים לקופות אחרות עלולה להאיץ את התרוקנות הקרנות שלהן ולזרז את קריסת הענף כולו. בנוסף, עזיבה המונית של מבוטחים עלולה להכניס את כללית לגירעון עמוק שישפיע על כלל שירותיה. לחלופין, כדי למנוע נטישה המונית, המדינה עשויה להיאלץ להפעיל את סעיף החיסול העצמי בכל הקופות - מה שיביא לקץ הביטוח הסיעודי הפרטי בישראל.
המצב מחייב פתרון מערכתי דחוף, אך נכון לעכשיו, המדינה טרם הציגה תוכנית ממשית לרפורמה בענף. בעוד המדינה התחייבה במסגרת עתירה לבג"ץ לגבש פתרון ארוך טווח, דו"ח הביניים שפורסם נמנע מלהציג פתרונות קונקרטיים. ייתכן שדווקא הפעלת סעיף החיסול העצמי תאלץ את המדינה לבצע רפורמה משמעותית שתבטיח את זכותם של אזרחי ישראל להזדקן בכבוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה