השוק

מכרז הענק קורס: כללית לא מצליחה למשוך חברות ביטוח

המכרז של קופת חולים כללית לתפעול ביטוחי הסיעוד של חבריה לא גרף אפילו הצעה אחת מצד אף אחד מחברות הביטוח בישראל, ניסיונות קודמים לפתור את המשבר, כגון הפחתת הפיצוי החודשי למבוטחים והעלאת הפרמיות, הוכחו כפתרונות זמניים בלבד
מערכת ice |  6
קופת החולים כללית (צילום shutterstock, פלאש 90/ מרים אלסטר)
ענף הביטוח הסיעודי בישראל נמצא במשבר עמוק, כפי שמשתקף מהעובדה שאף חברת ביטוח לא הגישה הצעה למכרז של קופת חולים כללית לתפעול ביטוחי הסיעוד של חבריה, כך עולה מפרסום בכלכליסט, חרף העובדה שהמכרז לא דרש מהחברות לשאת בסיכון הביטוחי.
המצב מעלה חששות כבדים לגבי עתיד הביטוחים הסיעודיים של כ-2.6 מיליון מבוטחי הקופה, עם אפשרות שהפוליסות יכנסו למצב של "חיסול עצמי" החל מינואר 2025, מה שעלול להוביל לירידה דרסטית בגובה הפיצויים למבוטחים. הסיבות למשבר מגוונות וכוללות עלייה חדה במספר התביעות, שינויים רגולטוריים שהרחיבו את ההגדרה של מצב סיעודי, עלייה במודעות הציבור למיצוי זכויות, והזדקנות האוכלוסייה.

כתוצאה מכך, הקרנות הייעודיות לביטוחים אלה הולכות ומתרוקנות, וחברות הביטוח נמנעות מכניסה לתחום או מחפשות דרכים לצאת ממנו. המצב חמור במיוחד בקופת חולים כללית, המחזיקה בביטוח הסיעודי הקבוצתי הגדול בעולם, על פי כלכליסט.
ניסיונות קודמים לפתור את המשבר, כגון הפחתת הפיצוי החודשי למבוטחים והעלאת הפרמיות, הוכחו כפתרונות זמניים בלבד. הרשויות, כולל רשות שוק ההון ומשרד הבריאות, מתקשות למצוא פתרון ארוך טווח למצב. התערבות בג"ץ הובילה להתחייבות ממשלתית להציג מתווה לפתרון, אך עד כה לא הוצג פתרון מקיף ויעיל.
אפשרות אחת שעולה היא לאפשר לחברת מנורה, המתפעלת כיום את הביטוחים הסיעודיים של שאר קופות החולים, לקחת על עצמה גם את הביטוחים של כללית. אולם, צעד זה עלול ליצור מונופול בענף, מה שמעורר חששות רגולטוריים. בינתיים, מיליוני מבוטחים נותרים בחוסר ודאות לגבי עתיד הכיסוי הביטוחי שלהם.
המצב הנוכחי מדגיש את הצורך הדחוף בשינוי מבני עמוק בשוק הביטוח הסיעודי בישראל. המודל הקיים, שבו קופות החולים מחזיקות בפוליסות ביטוח סיעודי קבוצתיות, מתגלה כבלתי יציב ובלתי מספק לטווח הארוך. נדרשת חשיבה מחודשת ויצירתית מצד קובעי המדיניות כדי לפתח מערכת שתוכל לספק הגנה פיננסית אמינה ובת-קיימא לאוכלוסייה המזדקנת, תוך התמודדות עם האתגרים הדמוגרפיים והכלכליים הייחודיים של ישראל.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ביטוח סעודי
    נורד 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשביל מה יש ביטוח לאומי?
    סגור
  • 5.
    ביטוח סעודי
    נורד 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההיתי מבטל את הפוליסה היות ובמקרה הצורך סך הפיצוי יהיה כ250 אלף שח (בתביעה לבית משפט) לא נראה לי סביר על כמעט 3000 שח בשנה ריסק
    סגור
  • 4.
    חורבניהו. מי שלא מבטח מאבד רישיון עסק כחברת ביטוח
    עמי 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנקים וחברות ביטוח רוצות רק להרוויח בלי סיכונים. הרגילו אותם בישראל ביבי פינק אותם
    סגור
  • 3.
    החטא הקדמון, הרפורמות בביטוחי הסיעוד
    יוסי 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרגולטור לא חייב לתקוע את הטלפיים בכל הסדר
    סגור
  • 2.
    לא הבנתי מה הפתרון ומה לגבי מי ששלמו שנים (ל"ת)
    שי 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    טיפה קובעי המדיניות? מה מעסיק אותם? (ל"ת)
    ציפי 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור