משפט

להתבגר בכבוד: מכרז חדש לשירותי סיעוד יצא לדרך

בדיון בוועדה המיוחדת לעובדים הזרים הוצג המכרז החדש שיאפשר לביטוח הלאומי להפעיל סנקציות וקנסות כנגד חברות שלא יעמדו בתנאי המכרז
מערכת ice | 
אליהו רביבו (צילום נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בחודש יוני השנה הודיע הביטוח הלאומי על מכרז חדש לחברות הסיעוד, לאחר שבדיון בוועדה לביקורת המדינה נחשף כי קשישים רבים חשופים לטיפול ירוד והזנחה, וכן כי מערכת הדיווח שנועדה למנוע "גניבת" שעות על ידי מטפלות הפסיקה לפעול. 
ח"כ אליהו רביבו מהליכוד העריך בזמנו כי במסגרת המכרז הקודם, המוסד לביטוח לאומי העביר לידי חברות הסיעוד כשלושה מיליארד שקלים בגין שירותים שלא התקבלו, כמו דמי נסיעה לעובדים בסיעוד ביתי והכשרות עובדים שלא בוצעו. 
המכרז החדש הוצג בדיון הבוקר (ראשון) בוועדה המיוחד לעובדים הזרים. "ההתקשרות בין ביטוח לאומי לחברות הסיעוד עולה למדינת ישראל מיליארדים מיותרים", אמר יו"ר הוועדה רביבו.
על פי תנאי המכרז החדש התשלום בגין הכשרות ישולם רק להוצאות בפועל ולא כנגד דיווחים והמוסד יוכל לפקח באופן אקטיבי על הכשרות שיבוצעו. בנוסף, תהיה הפרדה בין התעריף שישולם לעובד ישראלי לתשלום לעובד זר. הוועדה ביקשה גם כי ימי מחלה ישולמו לחברות הסיעוד בגין ימים שנוצלו על ידי העובדים בפועל בניגוד למצב הקיים שבו ימי המחלה משולמים לחברות הסיעוד גם מבלי שנוצלו. 
להגברת השקיפות והפיקוח, הוועדה ביקשה מהביטוח הלאומי להקים מוקד תלונות וכן מנגנון תלוש שכר זהה לכל החברות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה