כסף וצרכנות

הפטור ממע"מ יבוטל? זו הגזירה שעומדת להכנס לתוקף

משרד האוצר מציג נימוקים כלכליים לתמיכה בביטול הפטור ממע"מ לתיירים, טוען כי המהלך יוביל לתוספת הכנסות משמעותית למדינה. לפי הערכות האוצר, פוטנציאל הגבייה עומד על כ-2.5 מיליארד שקל, עם צפי לגבייה של כ-750 מיליון שקל כבר בשנת 2025
מערכת ice | 
כסף (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
ענף התיירות הישראלי עומד בפני שינוי מדיניות משמעותי, כאשר משרד האוצר מקדם תוכנית לביטול הפטור ממע"מ לתיירים במסגרת תקציב המדינה לשנת 2025. מהלך זה מעורר מחלוקת עזה בין פקידי האוצר, המלונאים ושר התיירות חיים כץ, כאשר כל צד מציג עמדה שונה לגבי ההשלכות הצפויות על הענף ועל כלכלת ישראל בכללותה.
משרד האוצר מציג נימוקים כלכליים לתמיכה בביטול הפטור, טוען כי המהלך יוביל לתוספת הכנסות משמעותית למדינה. לפי הערכות האוצר, פוטנציאל הגבייה עומד על כ-2.5 מיליארד שקל, עם צפי לגבייה של כ-750 מיליון שקל כבר בשנת 2025, למרות הירידה בתיירות עקב המצב הביטחוני. האוצר מסתמך על ניתוחים כלכליים המצביעים על כך שההשפעות החיצוניות של ענף התיירות הזרה אינן מצדיקות סבסוד ממשלתי, וכי ביטול הפטור צפוי להגדיל את התוצר הריאלי של ישראל בכ-300 מיליון שקל.

מנגד, המלונאים מביעים זעם על כוונות האוצר, טוענים כי פקידי המשרד מנותקים מהמציאות בשטח. הם מדגישים את הקושי הצפוי בשיקום ענף התיירות לאחר אירועי 7 באוקטובר, תהליך שעשוי להימשך שנים. המלונאים מטילים ספק בנתונים ובהנחות שעליהם מתבססות תחזיות האוצר, במיוחד לאור המצב הנוכחי שבו רוב חברות התעופה הזרות הפסיקו את טיסותיהן לישראל וממנה.
במרכז המחלוקת עומד שר התיירות חיים כץ, אשר נקט בגישה דיפלומטית מעניינת. כץ העביר מסר למלונאים שלא להתערב בסוגיית ביטול הפטור ממע"מ, הבטיח לטפל בנושא בעצמו ולמנוע את העברת המהלך. גישה זו משקפת את המורכבות הפוליטית של הסוגיה, כאשר השר מנסה לאזן בין האינטרסים של הענף לבין מדיניות הממשלה הרחבה יותר.
המאבק סביב ביטול הפטור ממע"מ לתיירים מדגים את האתגרים המורכבים העומדים בפני ענף התיירות הישראלי בתקופה זו. מצד אחד, הצורך בהגדלת הכנסות המדינה וייעול כלכלי, ומצד שני, החשש מפגיעה נוספת בענף שכבר ספג מכה קשה. ההכרעה בסוגיה זו עשויה להשפיע משמעותית על עתיד התיירות בישראל, על יכולתה למשוך תיירים זרים בעתיד, ועל מקומה של ישראל בשוק התיירות העולמי בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה