תיירות

המלונאים באזהרה חריגה: מה ימנע את קריסת הענף?

לאור המחסור החמור בעובדים בעקבות ההגבלות על הכנסת פלסטיניים וירדנים, דורשים המלונאים לאפשר הכנסת עובדים זרים על חשבונם, אחרת לא יוכלו לשרת את המפונים והמשפחות שיגיעו למלונות לחגוג את פסח
מערכת ice | 
מלונות באילת (צילום shutterstock)
המלונאים טוענים כי במצב הנוכחי לא יוכלו לשרת את משפחות המפונים וישראלים אשר ירצו לנפוש במלונות בפסח הקרוב. מאז מתקפת ה-7.10 וההגבלות בהכנסת עובדים פלסטינים ישנו מחסור חמור של יותר ממחצית עובדי המשק בענף התיירות. המלונאים דורשים שהממשלה תאשר הבאת עובדים זרים בדומה לנעשה בשוק הנדל"ן.
ועדת הכלכלה תקיים היום דיון בכנסת שיעסוק בנושא הבאת עובדים זרים לענף במקום המכסות של העובדים הפלסטינים והירדנים, שעליהם לא ניתן לסמוך בעקבות המצב הביטחוני והמלחמה ביישובי העוטף. בענף המלונאות טוענים כי הם נמצאים על סף משבר מאחר ויש מחסור שמוערך בכ-4,000 עובדים.
כזכור כבר בדיון הקודם בנושא שנערך בחודש ינואר טען נשיא התאחדות המלונות אלי כהן שהפתרון למחסור בענף התיירות הוא להקצות עובדים זרים על חשבונם של העובדים הפלסטינים ולשנות את תמהיל העובדים, כך שיאפשר רציפות תפקודית ללא קשר למצב הביטחוני.
המלונאים טוענים כי מאז הדיון הקודם שנערך בחודש ינואר לא התקדם שום דבר בעניין ואומרים כי המדינה חייבת לקבל החלטה, או להחזיר את העובדים הפלסטינים לעבודה או להביא עובדים זרים שימלאו את המכסה, אסור שלא יהיה פתרון בכלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה