כסף וצרכנות

אוצר קדום בשווי מיליארד דולר מתחבא בישראל: מי ימצא אותו?

ארכיאולוגים וציידי אוצרות מחשפים בשנים האחרונות אחר אוצר קדום שמתחבא באזור ים המלח ומדבר יהודה, המכיל 4,600 חלקי מתכת בשווי מוערך של מיליארד דולר, מתקופת בית המקדש היהודי הקדום ביותר בהיסטוריה, זאת לאחר מגילות נדירות במיוחד שנמצאו ובהן רמזים על אוצרות שמתחבאים באזור. אבל האם האוצרות נבזזו, או שמישהו יצליח לשים את ידו עליהן?
מערכת ice | 
אילוסטרציה AI
בסוף שנות ה-40 של המאה הקודמת, נחשפו באזור ים המלח מגילות קדומות ונדירות במיוחד שהצביעו על כך שבאזור ים המלח ומדבר יהודה ישנם 4,600 חלקי מתכת נדירים, שם מתחבאים אוצרות קדומים ששווים מוערך בשווי של מיליארד דולר מתקופת בית המקדש היהודי הקדום ביותר בהיסטוריה של ירושלים.
לאחרונה, החיפושים אחר אותו אוצר, או לחילופין מגילות נוספות, התחדשו, וארכיאולוגים וציידי אוצרות מחפשים אחרי רמזים שיובילו לאותן נקודות, זאת בשל מספר גילויים מפתיעים.
על פי דיווח ב"וואלה!", מספר שנים מאוחר יותר, התגלתה מגילה נוספת בקומראן, בה כתבי התנ"ך הקדומים ביותר שנמצאו בהיסטוריה, ובה רמזים נוספים על האוצר המוחבא. מאז, ארכיאולוגים וציידי אוצרות מנסים למצוא את האוצר הקדום.
בשנים האחרונות ישנם הרבה מאוד אנשים שמנסים לפענח את אותן מגילות, אך הבעיה הגדולה ביותר היא שהרמזים אינם ברורים, ומהכתוב אין כלל סיכוי למצוא את האוצר. כך למשל, כתוב במגילה על אחד האוצרות המוחבאים: "בבור המלח מתחת למדרגות: ארבעים ואחד כישרונות של כסף, במערת חדר הכביסה הישן, על המרפסת השלישית: שישים וחמישה מטילי זהב".
על פי חלק מהחוקרים שמחפשים אחר אותו אוצר, רובו של האוצר נבזז על ידי רומאים או כובשים אחרים לפני מאות שנים. עוד נטען כי בשנת 2017 נמצאו באזור שרידים של קנקני אחסון במערה שלא נחשפה בעבר, אך המגילות שהיו בתוכן נעלמו כלא היו. בנוסף על כך, באותה שנה,  אותר אצל שודדי עתיקות קטע טקסט על פיסת פפירוס מהמאה ה -7 לפנה"ס שהזכיר את המילה 'ירושלים', ונשדד מאחת המערות העתיקות באזור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה