כסף וצרכנות

עליבאבא מתרחבת: האם בקרוב נוכל לרכוש בה מותגים כמו דולצ'ה וגבאנה?

פלטפורמת המכירות לזאדה מקבוצת עליבאבא פועלת להתרחב בדרום-מזרח אסיה ומנסה למשוך אליה מותגי אופנה ועיצוב אירופיים מובילים, זאת מול טיקטוק ו- Shopeeהחזקות באזור. המטרה: להגיע ליעד של מאה מיליארד דולר בנפח מסחר אלקטרוני עד 2030
שרון בירקמן | 
עליבאבא קורסת (צילום shutterstock)
בכירי לזאדה (Lazada), פלטפורמת מסחר מקוון מהגדולות במזרח אסיה מקבוצת עליבאבא, נפגשו השבוע במילאנו עם מייסדים ומנהלים של יותר ממאה מותגים איטלקיים המעוניינים להיכנס לשוק דרום-מזרח אסיה באמצעות הפלטפורמה החדשה LazMall Luxury. על פי דיווח בבלומברג, בין המותגים עימם נערכו הפגישות היו ארמני, דולצ'ה וגבאנה ופרארי.
זירת המסחר המקוון בדרום-מזרח אסיה צפויה להגיע ל-186 מיליארד דולר עד 2025, כשהשחקניות המרכזיות טיקטוק ו-Shopee מנהלות קרבות מרים על סוחרים וקונים בשווקים מרכזיים כמו אינדונזיה וסינגפור. באמצעות משיכת מותגי העל, לזאדה מעוניינת להגדיל את חלקה בפלח שוק זה.

לזאדה ועלי אקספרס מרכיבות את הליבה העסקית של עליבאבא מחוץ לסין. עם הירידה בצריכה בסין, השתיים הן בין החטיבות הצומחות ביותר שלה. עליבאבא, כזכור, נקנסה על ידי הרשויות בסין במיליארדים ב-2021 ועדיין מתאוששת משינויי ההנהלה עליהם הודיעה בשנה שעברה. לאור המצב, עליבאבא מתמקדת עתה בהתרחבות באסיה, שם אחת המתחרות הגדולות שלה שם היא Sea, החברה-האם של פלטפורמת Shopee הפופולרית. Sea העלתה באוגוסט את תחזיות המכירות הקמעונאיות.
יחד עם הודו והמזרח התיכון, דרום-מזרח אסיה נחשבת לאחת השווקים הצומחים בעולם בתחום היוקרה, במיוחד כאשר כלכלת סין מדשדשת. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה