השוק

המשקיעה קת'י ווד הוציאה את כספה מסין בעקבות היחס לעליבאבא

קרן Ark של המשקיעה הידועה קת'י ווד, הפסיקה את כל החשיפה שלה לסין בהדרגה, לאחר שבייג'ין החלה בסנקציות נגד מייסד עליבאבא ג'ק מא
מערכת ice | 
צילום David Swanson Reuters
היחס החשדני של סין כלפי ענקית הקמעונאות עליבאבא, הרתיעה את משקיעת הטכנולוגיה המוערכת קת'י ווד, עד כדי כך שהיא הורידה את החשיפה בסין של קרן ההשקעות שלה Ark Invest, מאחוז משמעותי ב-2020 לאפס כעת.
"ראינו את הצרות שעליבאבא וחברות נוספות נקלעו אליהן - וספציפית ג'ק מא, והתחלנו לתהות 'אוי לא, האם מדובר בתקיפה רחבה של הממשלה כלפי כל חברה או אדם עם יותר מדי כוח?' וזה בדיוק מה שזה היה, כפי שמסתבר, בדיעבד", אמרה ווד ביום חמישי.
נזכיר כי המיליארדר ג'ק מא, מייסד עליבאבא, הכעיס את הרשויות הסיניות לאחר שנשא נאום באוקטובר 2020, בו מתח ביקורת על מערכת הרגולציה הפיננסית של סין וטען כי הבנקים הסיניים פועלים עם מנטליות של "בית הלוואות". דבריו הובילו לבדיקה רגולטורית אינטנסיבית של עסקיו - כולל עליבאבא וחברת הפינטק Ant - ולדיכוי רחב יותר נגד חברות טכנולוגיה בסין.
ווד אמרה כי החברה שלה השקיעה בסין בעיקר אחרי שהיא התרשמה מה"איפוק" הכלכלי של המדינה במהלך המגיפה. "הם לא זרקו כסף על הבעיה. הם היו מאוד ממושמעים מבחינת התגובות המוניטריות והפיסקליות שלהם", אמרה ווד.
Ark Innovation ETF, קרן הדגל שלה, התקרבה לחשיפה של 25% לסין ולשווקים אחרים - עם אחזקות בענקיות הטכנולוגיה עליבאבא וטנסנט, בין היתר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה