כסף וצרכנות

הסוף לכסף בחשבון העו"ש בבנק? זה המהלך שיביא לשינוי קיצוני

בנק ירושלים וחברת הפינטק הישראלית RiseUp יוצאים היום באתגר קהילתי חדשני. המהלך יציע פיקדון בריבית טובה, ואינו דורש פתיחת חשבון בנק והעברת פעילות, והכל קורה בתהליך דיגיטלי קצרצר. האתגר נקרא "להוציא את הכסף מהעו"ש". משה עומר, משנה למנכ"ל בנק ירושלים: "שיתוף פעולה זה הוא נדבך נוסף במדיניות הבנק"
מערכת ice | 
בנקים (צילום Magma Images)
אתגר קהילתי חדש של בנק ירושלים ו-RiseUp קורא לישראלים להוציא את הכסף מחשבון העו"ש ולהעביר אותו לאפיקי חיסכון מניבים. במסגרת זו,  יוכלו לקוחות RiseUp לפתוח בבנק ירושלים פיקדון לתקופה של עד שנתיים עם נזילות חודשית בריבית בלעדית מהגבוהות בשוק של 4.3%, ללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש בבנק, ובתהליך דיגיטלי פשוט שאורך 2 דקות בלבד וללא כל עלות.
בזמן שהאינפלציה גואה והריבית גבוהה, ישראלים רבים ממשיכים להחזיק סכומי כסף גדולים בחשבון העובר ושב שלהם, מבלי לדעת שבכך הם מפסידים אלפי שקלים בשנה. אתגר חדש של חברת הפינטק הישראלית RiseUp מבקש לשנות את זה.  עד היום, במרבית הבנקים, בשביל להשיג פיקדון בריבית טובה, הלקוח הישראלי היה צריך להיות לקוח פרימיום של הבנק. דרך נוספת היא לפתוח חשבון חדש בבנק ולהעביר אליו פעילות ומשכורת, פעולה שלרובנו קשה לעשות. 

חברת הפינטק הישראלית RiseUp יוצאת היום באתגר קהילתי חדשני במטרה לעודד את הציבור הישראלי לנהל את כספו בצורה חכמה יותר. רייזאפ גאה להשיג ללקוחותיה פיקדון בריבית טובה, שמוצע לכל לקוחות רייזאפ, ואינו דורש פתיחת חשבון בנק והעברת פעילות, והכל קורה בתהליך דיגיטלי קצרצר. האתגר, שנקרא "להוציא את הכסף מהעו"ש", מבקש לעזור ללקוחות להתגבר על מחסומים פסיכולוגיים רבים ולהעביר את הכסף של הציבור לאפיקי חיסכון כמו פיקדון או קרנות כספיות כדי להנות מתשואה גבוהה.
הנתונים שעולים מדאיגים: מניתוח של דו"חות הבנקים לרבעון השני של 2024 עולה כי הציבור מחזיק בעו״ש כ-500 מיליארד ש"ח, סכום שאינו צובר כמעט ריבית וזאת בסביבת ריבית של 4.5% ואינפלציה עולה. רק השבוע פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ששיעור האינפלציה בישראל נמצא בעלייה ועומד על 3.6% בשנה האחרונה - מעל היעד של בנק ישראל. המשמעות הישירה של אינפלציה היא שהכסף שלנו פשוט שווה פחות, הוא קונה פחות ולכן בפועל הציבור הרחב מפסיד כסף. על כל 10,000 ש"ח שמשפחה מחזיקה בעו״ש, היא מפסידה בשנה 360 שקל.   
במסגרת  שיתוף פעולה עם בנק ירושלים, לקוחות RiseUp יוכלו לפתוח בבנק ירושלים פיקדון לתקופה של עד שנתיים עם נזילות חודשית בריבית של 4.3%, מהגבוהות בשוק, וזאת ללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש בבנק ובתהליך קל ומהיר, שאורך 2 דקות בלבד וללא עלות (הריבית יכולה להשתנות לאורך התקופה, כתלוי בשינויים של ריבית הפריים). 
יובל סמט, מנכ"ל וממייסדי RiseUp, מסביר: "״הכסף שלנו הוא נכס יקר, אז למה בעצם שהוא לא יעבוד בשבילנו? אם נניח שחצי מהסכום ששוכב בעו"ש היה יוצא לפיקדונות עם ריבית, הבנקים היו צריכים לשלם לציבור עוד 10 מיליארד שקל בשנה. רייזאפ גאה להוביל את המהלך להוציא את הכסף מהעו״ש ומצליחה להביא ללקוחותיה את אפשרויות החיסכון הטובות ביותר בשוק".
משה עומר, משנה למנכ"ל בנק ירושלים ומנהל חטיבת אסטרטגיה וניהול פיננסי, אמר: "אנחנו שמחים  לשתף פעולה עם חברת רייזאפ במטרה המשותפת לעודד את לקוחות כל הבנקים להעביר כסף פנוי מחשבון העו"ש לפיקדון. שיתוף פעולה זה הוא נדבך נוסף במדיניות הבנק, במסגרתה הוא מציע במשך כל ימות השנה ללקוחות כל הבנקים פיקדונות בריביות מהגבוהות בשוק, ללא תלות בגובה הסכום וללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש".
הבינה המלאכותית של RiseUp משפרת את ההכנסה הפנויה של לקוחותיה באמצעות המלצות אישיות. עם קהילה של כ-100,000 חברים, RiseUp מובילה שיח פתוח על כסף ומעודדת צמיחה כלכלית דרך אתגרים קהילתיים.  דרך ״אתגרים קהילתיים״ הם משלימים יחד צעדים משמעותיים שמובילים לצמיחה כלכלית.
האפקטיביות של האתגרים הוכחה כבר פעמים רבות בעבר, שכן לרייזאפ יש את הקהל והכלים כדי להניע עשרות אלפי אנשים לבצע מטלות שהם דחו יותר מדי זמן, תוך שבוע בלבד. רק לאחרונה, קיימה החברה אתגר בשיתוף עם סלקום, ובו השתתפו למעלה מ-10,000 לקוחות, במטרה לעודד מעבר לספק חשמל חלופי לחברת החשמל ובכך להביא לחיסכון משמעותי בחשבון החודשי. באפריל השנה קיימה החברה את "אתגר לעשות חשבון לבנק", ובו למעלה מ-6,000 לקוחות הורידו ת״ז בנקאית, ביטלו את העמלות לבנקים וחברות האשראי ושיפרו את תנאי ההלוואות שלהם- ביחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה