כסף וצרכנות

מכה לשיין וטימו? חברי קונגרס מבקשים להוריד את הפטור ממכס על חבילות

הדמוקרטים פנו לביידן בבקשה לבטל את הפטור ממכס על חבילות נכנסות, שעומד היום על 800 דולר לחבילה; לדבריהם, מדובר בייבוא בהיקף עצום הפוגע בתעשייה המקומית
שרון בירקמן | 
Temu ,Shein (צילום shutterstock)
רוב חברי בית הנבחרים הדמוקרטים בארצות הברית פנו ביום רביעי לנשיא ג'ו ביידן בבקשה לסגור את פרצת הפטור ממכס המאפשרת לחבילות קטנות בשווי נמוך להיכנס למדינה ללא תשלום מס. במכתבם ציינו כי הפרצה מנוצלת על ידי חברות מסחר אלקטרוני סיניות גדולות כמו שיין וטימו למשלוח מוצרים ישירות לצרכנים בארצות הברית מבלי לשלם מיסים.
הפטור ממכס מאפשר להכניס לארצות הברית ללא מכס משלוחים בשווי של עד 800 דולר, כל עוד הם מיועדים לאנשים פרטיים. החוק קיים מאז 1930; הסף הועלה ממאתיים ל-800 דולר ב-2015.

חברי הקונגרס טוענים כי חברות כמו שיין וטימו עוקפות את תעריפי המכס המוטלים על ייבוא מוצרים מסין ובכך פוגעות בתעשייה המקומית. המועצה הלאומית לארגוני טקסטיל, המייצגת יצרנים אמריקאיים, דיווחה כי 18 מפעלים נסגרו בארצות הברית בשנה האחרונה עקב השימוש הגובר בפטור ממכס על ידי חברות מסחר אלקטרוני.
מעל ארבעה מיליון חבילות קטנות נכנסות לארצות הברית מדי יום; בשנה שעברה נכנסו למדינה מעל מיליארד חבילות. ערך הייבוא של החבילות הנכנסות הכפיל את עצמו מאז 2014 והגיע ל-23.4 מיליארד דולר בשנת 2023. "ייבוא בהיקף כזה, ללא תשלום מכס או בדיקה מסחרית, פוגע בעסקים מקומיים ומשפיע על שוק התעסוקה", כתבו חברי הקונגרס לנשיא.
קבוצות מסחר הזהירו כי ביטול הפטור יוביל לעליית מחירים לצרכן וידרוש הרחבה משמעותית של מערכת המכס האמריקאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה