כסף וצרכנות

סמנכ"לית שיווק פתאל: "בחודש ספטמבר יש מעל ל-80% תפוסה" ן ריאיון

המלחמה, האיום האיראני והטיסות שבוטלו הם אלה שגרמו להשאיר את הישראלים בחופשות בארץ, מה שגרם לשנה מאוד חזקה בתחום, כמו שאומרת לנו ענת אהרון סמנכ"לית שיווק ומכירות של רשת פתאל. ריאיון
ענת סימן טוב |  3
ענת אהרון פתאל (צילום כדיה לוי)
הקיץ האחרון היה קיץ שונה מהרגיל בארץ בכל תחום ובפרט בתחום החופשות והמלונאות. להבדיל מהשנה הקודמת, המון ישראלים נשארו בארץ מבחירה או לא בחירה-כי טיסתם בוטלה, ויצאו לחופשות בארץ היעדים הפופלאריים בעיקר, אילת וים המלח, כך אומרת סמנכ"לית שיווק ומכירות ענת אהרון מרשת פתאל בריאיון.
איך הייתה התפוסה במלונות בחודשי הקיץ?
"אני מסתכלת על זה אחורה, זה לא דומה לאף קיץ אף שנה. אנחנו נמצאים בתקופה שלא קדמה לה. בסך הכל הקיץ היה חזק מאוד בזכות כמה משתנים שצריך לקחת בחשבון. 1. בזכות המצב הבטחוני שהגביל את הישראלים לצאת החוצה 2. טיסות שהתבטלו. הישראלים היו יותר בארץ. התפוסות היו בעיקר באזורי הנופש אילת וים המלח. שם זה ממש הורגש וזה כן גם זלג לירושלים ולתל אביב רבתי, שם אנשים חיפשו את המפלט של חופשה אורבנית עם איזושהי הופעה ואסקפיזם אשר סיפק להם פתרון מעולה. אז בסך הכל, היה קיץ טוב למרות ועל אף העדר מאוד משמעותי של התיירות הנכנסת שאי אפשר להתעלם מזה."
התפוסה בחו"ל?
"המצב של המלונות באירופה עובד טוב. הווליום גבוה, תפוסות גבוהות. מתרחבים לעוד ועוד ערים באירופה וזה מייצר חיזוק לקבוצה בחו"ל. עוד מלונות נולדים מוצרי יוקרה תחת לימטיד אדיישן כמו לימסול."
יעד מבוקש בחו"ל?
"אתונה הייתה יעד מאוד מבוקש השנה מבחינת הישראלים וכל אזור אגן הים התיכון. קפריסין ואתונה עבדו נהדר בכללי וגם מבחינת הישראלים שרצו להישאר קרוב."
 
הורגש שינוי בחו"ל בעקבות המצב הבטחוני?
"לא הורגש שינוי בחו"ל בעקבות המצב, נהפוכו עד כמה שזה מוזר ומנותק, זה חלק מהחוזקה של הרשת שאנחנו גלובליים וישראל מהווה בין 15-20% של הגלובל. כך שאם פה קורה משהו, אז אנחנו מצליחים לאזן את זה באופן חלק".
ספטמבר חודש חזק בהזמנות?
"יותר ויותר אנשים חושבים לצאת בספטמבר לחגים בגלל שיש פחות עומס עם מחירים טובים יותר כבר יש מעל ל-80% הזמנות שזה מדהים. זה גם הזמנות של ישראלים בודדים וזה גם הזמנות של כנסים, גופים שחיכו שהקיץ ייגמר,  כדי לנעוץ את הכנס הבא. היעדים הם בעיקר באילת וים המלח שמובילים גם פה. ככל שהם מתמלאים רואים שיש זליגה לירושלים ותל אביב. ספטמבר על אף  העדר וחששות הכבדים בעיקר תיירות נכנסת ועסקים אנחנו מצליחים לייצר תפוסות מאוד יפות."
יש עלייה או ירידה בהזמנות חופשות החגים?
"ישראלים בוחרים לנעוץ בוודאות ובטחון את החופשה בחג תשרי, רואים על סמך ביקושים בכל הפלטפורמות הדיגיטליות וגם בתוצאות. רואים שוב עלייה משמעותית מול שנה שעברה בתפוסה יותר גבוהה. כנראה מהחשש לצאת החוצה ולהישאר בארץ או מחשש טיסות יבוטלו. מבחינת חו"ל יש יותר ביקושים ועלייה ליעדים הקרובים של קפריסין ויוון. על אף שמלונות אירופה לא נשענות רק על השוק הישראלי, אבל רואים שיש עלייה בביקושים בעיקר ליעדים הקרובים."
יש כבר הזמנות לפסח ולקיץ?
"פסח רואים חיפושים והתעניינות, לא רואים הסתערות. אנחנו תמיד אומרים לא לחכות לרגע האחרון, כי אז נתקעים במחירים גבוהים. התפוסות עולות והמחירים עולים. אנחנו מנגישים מספר פעמים את האופציה לנעוץ חצי שנה מראש דרך 'פתאל על הזמן'. הבחירה בזה, משמעותית יותר זולה בעשרות אחוזים מאשר להגיע שבועיים לפני לחפש לפסח ולקיץ. לפסח יעלה בנובמבר דצמבר, לקיץ בסביבות מרץ אנו תמיד מעדכנים את הלקוחות שלנו לקראת התאריך המדויק של הקמפיין. אנחנו עושים את זה 10 שנים וככה הלקוח יכול לקבל מחיר אטרקטיבי. למי שכן רוצה לחכות לרגע האחרון וזה בסדר, מהמון סיבות, גם כאן יש לנו את אפליקציית 'יאללה', שנותנת להזמין מלונות מהיום למחר ב30% הנחה. זה רץ גם בחגים, אבל האופציות מצומצמות יותר."
מלונות חדשים?
"לאחרונה נפתח מלון בוטינקה למרגלות הגנים הבאהיים, לימיטיד אדישן ללא ילדים.  לקראת פתיחה של מלונות בוטיק חדשים בירושלים ותל אביב. זה יקרה החל ממרץ 2025 נוציא פרטים בהמשך, זה ביישורת האחרונה. כך שהעבודה בארץ לא מפסיקה, על אף התפוקה. אנחנו תמיד אופטימים ואנחנו יודעים שאחרי כל תקופה כזו, נדע לצאת מחוזקים. אנחנו באמת למודי ניסיון צריך רק את האורח רוח."
יעד בחו"ל שהפתיע אתכם?
"מצד הישראלים ידענו שאתונה NYX  תהיה להיט, לא ידענו עד כמה ואולי התקופה אפילו חיזקה את האנשים למלון המדהים במיקום מרכזי, מלון סקסי וצעיר ומאוד מבוקש. ידענו שיהיה מבוקש לא ידענו עד כמה."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ענת המלכה ???? (ל"ת)
    יוסי משה 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אני נו מה אתה רוצה? עבדו עליך! ועל כולם!! (ל"ת)
    לאני 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מבצע ב99 ש"ח
    אני 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לענת אהרון - כל הכבוד על הצמיחה וההצלחה, אבל במבצע 99 ש"ח ללילה פיספסתם בגדול. רבבות מאוכזבים שניסו להזמין כבר קצת אחרי חצות והמבצע הסתיים. זה תעלול שיווקי זול. תסתכלי יחד עם הקוראים בתגובות למבצע בכתבה ממאקו. מציעה לך לגנוז את "המבצע" הזה להבא, כי שכרכם יוצא בהפסדכם.
    סגור