כסף וצרכנות

סוף עידן מדבקות המחירים בסופרים? הרפורמה בבדיקה

ברשות להגנת הסחר והצרכן, בוחנים את הרפורמה לשינוי שיטת תמחור המוצרים ממדבקות פר מוצר, למצגים דיגטליים עם מחירי המוצר בכללי, הניתנים לשליטה ושינויים. הרפורמה מעלה שאלות ותהיות האם באמת מה שטוב לאירופה, טוב לישראל?
ענת סימן טוב |  2
קניות בסופר (צילום freepik)
במסגרת רפורמת "מה שטוב לאירופה – טוב לישראל" של משרד הכלכלה והתעשייה, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן "הרשות" בוחנת אפשרות להצגת מחירים דיגיטלית
במקום מחירי המדבקות המודבקים על המוצרים עצמם. רשתות המזון יוכלו לבחור באיזה שיטת תמחר לסמן את המחירים, כמו הנהוג באירופה כיום.
למהלך זה, כמו כל מהלך ישנם יתרונות וישנם חסרונות. המשמעות של הרפורמה, מדברת על הצגת צגים עם המחירים במקום הדבקת מחיר על המוצר, כנהוג משנת 1998. מאז הטכנולוגיה התפתחה והתקדמה בעולם הדיגיטלי וישראל היא למעשה, בין המדינות הבודדות שעדיין משתמשת בשיטת המדבקות.
למעשה, משרד הכלכלה כעת בוחן האם שינוי זה יקל על הצרכן  וישמר על ההגנות הצרכניות שלו בעזרת שימוש במחיר דיגיטלי או יעשה הפוך. כיום כל צרכן רגיל להסתכל על המחיר המוטבע במוצר, ובכך גם לוודא בקופה שאכן זה המחיר או המבצע שעליו הסתכל. מחיר שונה בקופה לעומת מחיר שונה על המוצר, מחייב את הקופה לדרוש את התשלום הנמוך ביותר המוטבע לפי חוק הגנה לצרכן. כך, שזה נושא שעשוי לפגוע בצרכן.
למרות, שהמסכים הדיגטליים אמורים למנוע זאת, בין היתרונות של הצגת מחירים דיגיטלית ניתן למנות דיוק במחירים והעדר הבדלי מחיר בין המוצר על המדף למחירו בקופה, חסכון בעלויות תפעוליות, שיפור השירות וחוויית הקניה.
ההסדר המוצע מבחינה עקרונית, הוא מתן אפשרות חוקית לעוסקים כך שיוכלו לבחור בחלופה דיגיטלית להצגת מחירים. הצגת המחירים הדיגיטלית תהיה באמצעות צגים דיגיטליים, המקושרים לקופה, וככל שהחנות גדולה יותר- היא תידרש לעזרים נוספים כמו מכשירים נייחים לבדיקת המחיר, הדפסת תוויות מחיר ברות הדבקה, הנגשת סכום הקנייה המצטבר באופן נייד, סריקת המוצר לשם קבלת מחיר ליחידת מידה וכן חשבונית דיגיטלית.
נשאלת השאלה, מי יישא גם בעלות התשתית והתפעול שהל הנושא, האם זה יהי העל חשבון הצרכן או רשתות המזון.
בריאיון עבר עם רמי לוי בנושא הרפורמה של ניר ברקת "מה שטוב לאירופה, טוב לישראל", אמר "אני חושב, שזו דרך נכונה וטובה. כל מה שיכול לעזור לעשות להוריד את המחירים, אנחנו נעשה. אבל יש משהו דבר אחד שטוב באירופה וגם יהיה טוב בישראל, זה שכל מה שקשור למסכים האלקטרוניים המציגים ברשת את מחיר המוצר. בזה, צריך לטפל מהר. ברגע שיטפלו נוכל להוריד את העלויות והמחירים עוד יותר, על ידי כך שנחסוך את כל העלות שהעובד שם עם האקדח מדבקה עם מחירים לצרכן".
ב19 לספטמבר תתקבל החלטה האם תתקבל הרפורמה או לא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בתוצאה- גורם לזה שלא יודעים מחירים!!! עלק העובד שמדביק
    עבודה בעיניים, זוועה 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרם צרכנים על כל מי שיעשה את זה, הקניה באושר התדרדרה "בזכות" זה, לא יודעים מחירים , מטרטרים את הלקוח שהופך לקופאי פלוס טכנאי אם יש בכלל מכשיר והוא גם עובד וגם קורא, מבזבזים מלא זמן על בירור מחירים וזה אם כבר זכיתם ואתם יכולים ומוכנים לקנות עם העגלות שמסורבלות כמו טנק . לא להתקרב לרשתות שמתעללות בצרכנים עד שיציגו מחירים כמו שצריך על כ-----ל מוצר! חלאס להתחכם ולחשוב שהצרכנים כבשים!
    סגור
  • 1.
    חזרה לעתיד ?
    אני 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השיטה נבדקה לפני 15 שנה וננטשה. מה השתנה מאז ? האם נכנסו למערכת פקידים חדשים ש"לא ידעו את יוסף" ?
    סגור