כסף וצרכנות

הרכבת הקלה חוגגת שנה: מוביט-פנגו חושפים נתונים חדשים

הרכבת הקלה בחלקה הושקה בערך לפני כשנה. מסלולים רבים ממנה, עדיין בהמשכי בנייה. לרגל השנה של פתיחת הרכבת, הנה כמה נתונים מעניינים בלעדיים,  מחברת מוביט-פנגו
ענת סימן טוב |  3
רכבת קלה בירושלים (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
לפני כשנה הושקה ה"דנקל", הרכבת הקלה בגוש דן. הקו האדום, היחיד שפועל בשלב זה, מתפרס לאורך 24 ק"מ וכחצי מהדרך נמצא מתחת לקרקע בחמש ערים שונות עם 34 תחנות, והוא משמש חמש רשויות שונות, בהן מתגוררים מיליוני תושבים.
לרגל המאורע, ערכו שתי האפליקציות הפופולריות מוביט ופנגו סקרו בקרב המשתמשי האפלקיציות ,לבחינת הרגלי הנסיעה של המשתמשים ברכבת הקלה. התשובות מספקות מידע מעניין בנוגע להרגלי השימוש ברכבת הקלה.
ברכבת הקלה כיום משתמשים בה רק 50% נוסעים, לפי משתמשי מוביט פנגו באפליקציית פנגו. לעומת התחזית טרם השקת הרכבת שטענה כי, ישתמשו בה כ-70%. נתון מעניין בנוסף, הוא כמות תיקופי הנסיעה שנחתכה בחצייה בחודש הראשון למלחמה, ואז חזרה לשגרה ואף קפצה פי 3.5.
עוד נתון מעניין לפי מוביט-פנגו,  הרצון להפחתת רכבים על הכביש עדיין לא עובד, ועדיין כ-83% משתמשים גם ברכבת וגם ברכב יחד. בנוסף, הרכבת הקלה אמורה להביא הקלה בדרכי ההגעה לתל אביב, חסכון של זמן, פקקים, עלויות ונוחות כך שכ- 40% מהמשתמשים דיווחו כי הרכבת הקלה שינתה את אופן השימוש שלהם לטובה בתחבורה הציבורית במידה רבה, לעומת כ- 34% במידה מועטה וכ- 26% שתדירות השימוש שלהם לא השתנתה כלל.
הגילאים שבעיקר בלטו בשימוש ברכבת ושינתה את אופן השימוש שלהם בתחבורה ציבורית,  תפסו נפח של 57%, היו בגילאי 36-45 לעומת הגיל הצעיר יותר של 26-35 שהרכבת הקלה שינתה רק 25% מהשימוש שלהם בתחבורה ציבורית.
אחד הנתונים המפתיעים ומהעניינים של הרכבת הקלה, הן התחנות הפופולריות בה נוסעים השתמשו, ירדו ועלו בעיקר ואלו הן תחנות יהודית ואלנבי, לעומת תנועת נוסעים נמוכה מאוד בתחנות בת-ים.  וכמה זמן ממוצע של נסיעה היה? כ-12.5 דקות שעות השיא ברכבת הקלה הינן בין 8-9 בבוקר ובין 17-18 אחה"צ.
בהתאם לנתוני אפליקציית מוביט, תחנות יהודית ואלנבי הן הפופולריות ביותר בתיקוף מוביט-פנגו. 8 התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה (תל אביב, רמת גן ובני ברק) אחראיות לכ-70% מהתיקופים, מתוכם
כ- 50% מבוצעים בין ארלוזורוב עד אליפלט..
אייל זיו, מנהל הפעילות של חברת "מוביט פנגו", ציין כי " נתוני מוביט-פנגו מעידים  במידה רבה על החשיבות של הרכבת הקלה כאמצעי תחבורה פוטנציאלי הן בשילוב אמצעי תחבורה נוספים והן כאמצעי משלים לרכב הפרטי, בעיקר באזור תל-אביב. עם זאת, ניתן לראות כי בניגוד לציפיות שעלו בסקר שערכנו טרום השקת הרכבת, עדיין יש מקום לשיפור בכל הנוגע לשיעור הנוסעים ברכבת הקלה מכיוון שהפוטנציאל קיים. אני מעריך כי ככל שהקישוריות תהיה גבוהה יותר והתחנות יהיו נגישות ונוחות יותר, כך נראה יותר ויותר אנשים מוותרים על הרכב הפרטי ועוברים להשתמש בתחבורה ציבורית".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הטעות שלא כל הקווים מתחת לאדמה
    שמעיה 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במנהרות 70 קמ"ש בעילי במיוחד בבת ים קצב של צב... ושאלה למה לא להוסיף עוד מקטע של 2 ק"מ בין בת ים לראשון ? חלם .
    סגור
  • 2.
    עושים כתבה על הרכבת הקלה...
    נוסע קבוע 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עושים כתבה על הרכבת הקלה בגוש-דן, ושמים תמונה של הרכבת הקלה בירושלים... כמה חוסר מקצועי אפשר להיות???
    סגור
  • 1.
    רחוק
    נוסעת 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטח שאלו הנתונים... אם עושים רכבת קלה שהמרחק שלה זה 6-5 דקות מהכניסה אנשים יעדיפו לקחת את האוטובוס שהדרך אליו היא 2 דקות
    סגור