כסף וצרכנות

המעדן ששינה לוגו וחטף ביקורות: "החברה מנסה לחנך אותי"

חברת שטראוס שינתה את הלוגו של המעדן הילדים האהוב, וחטפה ביקורות קשות ברשת בעקבות המהלך "אני מרגישה ששטראוס מנסים לחנך אותי או יותר גרוע, מנסים לחנך את הילדים שלי"
ענת סימן טוב |  2
מוצרי חלב (צילום pixabay)
מעדן הילדים המוכר והאהוב 'גמדים' מבית שטראוס, עשה מהלך שיווקי חדש בו הוא שינה את הלוגו החדש של 'גמדים' כך שיהיה כתוב בו זמנית, לשני המינים גמדים וגמדות. מהלך זה הוחלט לביצוע בכדי לצמצמם את הפער השיוויני בין המינים וטשטוש המגדריות.
הרשת געשה עם ביקורות רבות על ההחלטה השיווקית הזו, שכן הטענה בעיקרית היא נגד הניסיון לעודד טשטוש מגדרי וחד מיניות בקרב פעוטות וילדי גן שהם למעשה, אוכלוסיית היעד של המעדן גמדים. בעקבות המהלך השיווקי,  צצו תגובות ברשת כנגד שטראוס ובטענה כי הרצון שלהם לנסות לחנך את הזהות המגדרית של הצרכנים. בין התגובות ברשת היו: "הורים והורות יקרים.ות שימו ושמנה לב: שטראוס מזמינ.ה אתכם.ן למחנה חינוך מחדש.ה בו.ה תלמדו.נה איך למחוק את הזהות המגדר.ית של ילדכ.ת.כם.ן כבר מגיל אפס.ה לא מעוניינים.ות בחינוך מחדש.ה? אל תקנו.נה שטראוס.  או שטראוסה."
"אתם בטח שואלים ״למה זה מפריע לך כל כך״ ובאמת זה לא הפריע לי, עד עכשיו. עד עכשיו לא הפריע לי בתור אישה לקנות מעדן שהשם שלו מופיע בשם רבים ולא רבות וגם לא הרגשתי פחות שווה בגלל זה אבל עכשיו- אני מרגישה ששטראוס מנסים לחנך אותי, או יותר גרוע- מנסים לחנך את הילדים שלי"
אך הביקורת שבלטה מכולן והסעירה את הרשתות החברתיות, הייתה של צרכנית בשם צפנת נורדמן, עו"ד ופובליציסטית מהמחנה הדתי לאומי, שהחלה את המהומה סביב שינוי הלוגו והקמפיין, אחרי שכתבה ברשת X: "היוש קבוצת שטראוס, קחו את הידיים המטונפות שלכם... הורידו אותן מהילדים שלי. מהר אבל. עכשיו. מיותר לציין ש'גמדים' לא ייכנס אלינו הביתה עד לשינוי הלוגו הקטן-גדול, עד שמעדן גבינה יחזור להיות סתם מעדן גבינה לא תעמולה בכפית... האמינו לי בית משפחת נורדמן באוגוסט, בתשעת הימים, אין לכם מושג איזה נתח שוק הפסדתם כאן". היא מסיימת מציטוט מהסרט אישה יפה: "ביג מיסטייק. היוג'".
במקביל, היו גם תגובות חיוביות תומכות למהלך שמעודדות את השיווין ושינוי הלוגו ומברכים את חברת שטראוס על המהלך. ויש כאלה שיגידו שעקב הסערה ברשת מדובר במהלך שיווקי מצויין שיעלה למודעות את המוצר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    די עם הטירוף הפרוגרסיבי (ל"ת)
    ישי 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מה עובר על שטראוס
    ליאת 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תנו לי מוצרי חלב ואל תחדירו לי אג'נדה
    סגור