כסף וצרכנות

הטיסה בוטלה? המדריך המלא

חברות תעופה זרות רבות החליטו לבטל את טיסותיהם לארץ בשל המצב הבטחוני הגובר.  במידה וטיסתכם בוטלה מהארץ ולארץ, כך תפעלו 
ענת סימן טוב | 
נתב"ג (צילום פלאש 90/ גילי יערי, shutterstock)
לאור גל ביטולי הטיסות שמתרחש החל מאתמול, בשל המצב הבטחוני שמתחמם בגזרה ישנם המון נוסעים שהיו אמורים לטוס וטיסותיהם התבטלו.
חברות תעופה זרות מבטלות את טיסותיהם לארץ, בשל המתיחות והעובדה שלעיתים הם צריכים להישאר ללילה, ואינם רוצים לקחת סיכון של הישארות ללילה בתוך שטח מדינת ישראל, הן מבטלות  את הטיסות.
אז מה קורה אם טיסתכם בוטלה?
קודם כל, תדעו שאם חברת התעופה ביטלה את הטיסה מגיע לכם החזר מלא מחברת התעופה. שנית, חברות התעופה אמורות לספק לכם פתרונות חלופיים. במידה והזמנתם את כרטיס הטיסה דרך סוכן נסיעות, ניתן לסדר דרכו טיסה חלופית.
בחלק מהמקרים חברת התעופה או סוכן הנסיעות יצרו קשר עם הלקוחות ויעדכנו אותם על איזו טיסה הם יעלו. זו המחויבות של חברות התעופה במקרה שהטיסה בוטלה. מומלץ לא להתחיל לחפש כרטיסי טיסה חלופיים. אך אם לא יצרו עימכם קשר טלפוני או לרוב דרך המייל, תוכלו לפנות אתם אליהם להסדיר את הנושא.
במקרה של ביטול טיסה, עקב המצב הביטחוני במדינת ישראל, על פי הנחיות רשות התעופה האמריקאית ובהמלצת הסוכנות לבטיחות התעופה של אירופה כפי שקורה כעת, על מפעיל הטיסה או המארגן להציג לנוסע חלופות להגעה ליעד הסופי, מדינת ישראל.
בכל מקרה, נוסע שטיסתו בוטלה זכאי להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו.
בנוסף, במקרה של ביטול טיסה עקב המצב הביטחוני במדינת ישראל בהוראת רשות התעופה האמריקאית ובהמלצת רשות התעופה האירופאית, כפי שקורא כעת, על מפעיל הטיסה או המארגן להציג לנוסע חלופות להגעה ליעד הסופי.
במידה ונדרשת שהייה של לילה, אחד או יותר עד למועד הטיסה החלופי, זכאי הנוסע לאירוח בבית מלון על חשבון מפעיל הטיסה, או המארגן.
על פי החוק, הצרכנים זכאים להשבת התמורה ששילמו בעד הכרטיס, או לכרטיס טיסה חלופי, אך לא לפיצוי כספי.
בכל מקרה, נוסע שטיסתו בוטלה זכאי להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו.
במקביל לידיעת הטסים, חברות התעופה הישראליות כמו חברת ארקיע למשל, מתגברות טיסות לדוגמא באתונה לקראת גל ביטולים ועצירות שנעשות שם ולא מגיעות לארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה