כסף וצרכנות

מחירי מוצרי החשמל בישראל מתרסקים: זו הסיבה שתשלמו פחות

בשורה לצרכנים: בקרוב תשלמו פחות על מוצרי החשמל. משרד האנרגיה והתשתיות הוא המשרד הראשון שפותח את השוק למוצרים מאירופה.
מערכת ice |  1
מוצרי חשמל (צילום shutterstock)
רפורמת ייבוא מוצרי החשמל אושרה בוועדת הכלכלה לקריאה שניה ושלישית, ובכך הופך משרד האנרגיה והתשתיות למשרד הראשון שפותח את השוק למוצרים מאירופה. על פי הרפורמה, כל מוצר חשמלי המשווק באירופה יוכל להיות מיובא לישראל עם אפס בירוקרטיה. המהלך צפוי להגדיל את מגוון המוצרים בשוק ולהוריד את המחירים.
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: הרפורמה שאושרה היום לקריאה שניה ושלישית פותחת את שוק מוצרי החשמל לתחרות, מורידה את המחירים, מגדילה את המגוון ומבטלת את הבירוקרטיה המיותרת. זוהי בשורה משמעותית, ואני שמח שמשרד האנרגיה והתשתיות הוא הראשון לאמץ את ההקלות בייבוא. נמשיך לפעול לפתיחת השווקים ולהגברת התחרות לטובת כל אזרחי ישראל.

ועדת הכלכלה של הכנסת, אישרה כעת לקריאה שניה ושלישית את הרפורמה של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, לפתיחת שוק מוצרי החשמל. על פי הרפורמה, כל מוצר חשמלי המשווק באירופה יוכל להיכנס לישראל ללא החרגות. זאת, על מנת להקל על ייבוא מוצרי החשמל, לבטל את הבירוקרטיה שהייתה נדרשת לשם כך עד היום, להוריד את עלויות היבוא, להגדיל את התחרות ולהביא לירידת מחירים. הרפורמה עוסקת במוצרי חשמל הנמצאים בכל בית בישראל, ביניהם מקררים, מכונות כביסה, טלוויזיות, מדיחי כלים, מייבשי כביסה ועוד.
במסגרת הרפורמה, ניתן יהיה לייבא לישראל באופן חופשי ומלא את כל מכשירי החשמל המשווקים באירופה. מכיוון שכל מוצרי חשמל אלה מופיעים במרשם אינטרנטי פתוח, כל יבואן, קטן וגדול, חדש ו-ותיק, רשמי או מקביל, יוכל לייבא את המוצרים לישראל עם אפס בירוקרטיה ובקלות רבה יותר. צעד זה יקל במיוחד על היבואנים המקבילים שהתקשו עד עכשיו להשיג מסמכים רשמיים המעידים כי המוצרים עומדים ברגולציה האירופית.
עם אישור החוק בכנסת, תיכנס הרפורמה לתוקף. תיקון החוק יביא להשלמה של הרפורמה בשוק מכשירי החשמל בישראל, שוק הנאמד במעל ל-10 מיליארד ₪ בשנה. בנוסף, בזכות הרפורמה יגיעו לישראל מכשירי חשמל חסכוניים ויעילים יותר, דבר שיביא לצמצום צריכת החשמל של משקי הבית, להקטנת הוצאות משקי הבית על חשמל ולהפחתת זיהום האוויר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בדיחה טובה!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל עוד הפוליטיקאים לא יטפלו ביוקר המחיה,אז תמיד ימצאו סיבה להעלות בארץ את המחיר.כי כבר הבנו מזמן איך עובדת השיטה במדינה:אם יש הוזלה בחו"ל אז בארץ מוזילים קצת.אבל אם בחו"ל מייקרים,אז בארץ זה תירוץ לייקר בהרבה יותר ולכן תמיד פרופורציה או קורלציה בין המחירים,אז שלא יעבדו עליכם!!!!
    סגור