כסף וצרכנות

ד"ר פפר הדהימה את המשקיעים: נתח השוק זינק, מה הקשר למקדונלדס?

לאחר כמעט ארבעה עשורים, מותג המשקאות המוגזים הוותיק השווה את המכירות שלו בארצות הברית לפפסי. השוק מוערך במדינה ב-97 מיליארד דולר. החברה סגרה הסכמים עם שתי רשתות המזון המהיר המובילות במדינה, והפכה לפופולרית מאוד בזכות סרטונים ויראליים בפלטפורמת הטיקטוק
מערכת ice | 
ד"ר פפר, פפסי (צילום shutterstock)
סנסציה בקרב האיתנים בשוק המשקאות הקלים בעולם. לאחר כמעט ארבעה עשורים, מותג המשקאות המוגזים הוותיק ד"ר פפר השווה את נתח המכירות שלו בארצות הברית לפפסי. השניים מזנבים אחרי קוקה קולה, שנמצאת במקום הראשון. כך, על פי נתוני מכירות של חברת Beverage Digest שפורסמו בוול סטריט ג'ורנל בתחילת החודש.
ממצאי החברה, שעוקבת בין השאר אחרי מכירות בשוק המשקאות המוגזים בארה"ב, מציגים כי המותג שהוקם לפני 139 שנים נמצא בעלייה מתמדת במכירות שלו מזה 20 שנה כתוצאה מהשקעות משמעותיות שביצע בשיווק, טעמים חדשים והפצת המשקאות בשווקים ייחודיים בארה"ב.
 
עם זאת, חלה ירידה בצריכת משקה פפסי הקלאסי, כשהצרכנים מעדיפים לעבור לגרסת הדיאט שלו - Pepsi Zero Sugar, או למותגים אחרים. קוקה קולה עדיין מחזיק בנתח שוק כפול מזה של שני מתחריו. שוק המשקאות הקלים בארה"ב מוערך ב-97 מיליארד דולר, בעוד קוקה קולה ופפסי נלחמות על ההפצה ברשתות המזון המהיר כגון מקדונלד'ס. 
בתחילת הדרך של שלושת המשקאות המוגזים (קוקה קולה, פפסי וד"ר פפר), שהומצאו כולם במאה ה-19, קוקה קולה היה המותג המוביל, ד"ר פפר אחריו ופפסי במקום השלישי. אבל מ-1960 בפפסי החלו בקמפיין שיווקי שכוון בעיקר לצעירים והפך אותו לפופולרי מאוד בגילים האלה. למעשה, מאז 1985 פפסי היה למותג המשקאות המוגזים השני בארה"ב.
 
ד"ר פפר סגר הסכמים עם וונדי'ס ומקדונלדס, וגם עם אחרות, ובזמן שתראו במסעדות האלה או את קוקה קולה או את פפסי, ד"ר פפר לרוב גם יהיה נוכח לצידן. מה שעוד סייע לד"ר פפר לעלות ברשימה הוא ההתמקדות בטעם המיוחד שלו, והשקעות גדולות מאוד בשיווק בשוק פוטבול המכללות, שנחשב לאחד מענפי הספורט הכי פופולריים בארה"ב. 
ד"ר פפר הציע משקה תותים ושמנת שמשך אליו צרכנים חדשים. הטעמים החדשים הפכו לפופולריים מאוד גם בקרב הקהילה ההיספנית שהולכת וגדלה. בנוסף, המותג מקודם מאוד בטיקטוק, יותר ויותר סרטונים ברשת החברתית, שהפכו לוויראליים, מראים צעירים מערבבים את ד"ר פפר עם חמוצים, ליים, קרם קפה בטעם קוקוס ומשקאות חריפים. 
 
@drpepper

Things that just make sense: you seeing this TikTok and wanting to try delicious Dr Pepper Creamy Coconut 🥥🙌

♬ original sound - Dr Pepper
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה