כסף וצרכנות

סופר פארם תחת חוק חדש: זו ההגבלה החדשה שנכנסת לתוקף

המגבלה על פתיחת סניפים במרחקים של 1 ק"מ ברשות גדולה ו- 2 ק"מ ברשות קטנה תתקיים באופן קבוע בהוראת שעה ל- 5 שנים יצטרכו חברות הפארם להגיש בקשה לרשות החברות לצורך פתיחת סניפים חדשים
מערכת ice |  6
סופר פארם (צילום ויקיפדיה/ ניר ודל)
בתקופה שבין חודש פברואר 2024 עד לתאריך 18.03.24 חתמה רשת סופר פארם חוזים לפתיחה של 20 חנויות ברחבי המדינה, אבל כעת הוחלט שהחוק לא יחול בצורה רטרואקטיבית לגבי סניפים שכבר חתמו חוזה.
המגבלה על פתיחת סניפים במרחקים של 1 ק"מ ברשות גדולה ו- 2 ק"מ ברשות קטנה תתקיים באופן קבוע בהוראת שעה ל- 5 שנים יצטרכו חברות הפארם להגיש בקשה לרשות החברות לצורך פתיחת סניפים חדשים.

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התכנסה לדון בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק קידום התחרות בענף המזון ובמסגרת ההכנות לקריאה שנייה ושלישית ועדת הכלכלה קבעה כי החוק לא יחול בצורה רטרואקטיבית לגבי סניפים שכבר חתמו חוזה לפני תאריך 18.03.24.
לפי הוראת השעה בחוק, בתקופה של חמש שנים מיום תחילתו של החוק, קמעונאי פארם גדול המבקש לפתוח חנות פארם במרכז מסחרי ברשות מקומית יגיש לממונה בקשה לפתיחת חנות פארם אם ברצונו לפתוח חנות חדשה ברשות מקומית גדולה וקיימת כבר חנות פארם נוספת במרחק של קילומטר אחד, או שני קילומטרים במקרה של רשות מקומית קטנה. תכלית הוראת השעה היא לגרום לחברות הפארם לבצע הערכה עצמית אם קיים חשש סביר כי פתיחת החנות החדשה תגרום לפגיעה בתחרות.
ניצן לביא, מנכ"ל סופר פארם: "רשת שופרסל הגדולה, תחת המותג שלה שופרסל נדל"ן, חתמה עם סופר פארם על חוזה בב"ש בחודש פברואר האחרון. שופרסל מנסה לחרב אותנו בשם התחרות. רשת שופרסל מעדיפה את סופרפארם כסוחר כמי שיביא טראפיק למרכזים המסחריים. איפה נשמע כדבר הזה שמנסים לחוקק חוק כנגד רשת אחת לטובת רשת אחרת? אני מבקש שהוראת השעה לגבי המרחקים הגיאוגרפים תיבחן מחדש בתום התקופה. החוק מגביל אותנו לחתום על חוזים לפתיחת סניפים. יש פה ניסיון לקדם חוק ולהגביל את הרשת שלנו שמספקת שירות לאזרחים בכל ימות השבוע".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    החלטה על פתיחת סניפים הינה חלק מהחלטות ניהול הרשת
    איצי 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתיחת סניפים לא עניין רשות החברות. כדי לשמור על אינטרס הצרכנים (פגיעה בתחרות) יש להטיל על הרשת מיסוי נוסף ולפקח על המחירים.
    סגור
  • 3.
    במקום להילחם ביוקר המחיה
    צרכן 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עושים נציגינו?? במה מתעסקים?? תגבילו מחירים תפקחיו על מחירים תעצרו את העוני שמתחיל להשתולל
    סגור
  • 2.
    סופר פארם זה חברה ערבית
    חיים 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אני לא נכנס לשם. זה חברה שמקורה בעזה
    סגור
  • מה קשור?
    יצחק 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סופר פארם בבעלות משפחת קופלר (יהודים קנדים), יכול להיות שיש זכיינים ממגזרים שונים אבל המקור פה לגמרי, מפרנס 8500 ישראלים ויוצר תחרות בשוק. תכנס לאיפה שאתה רוצה אבל אין להם קשר לעזה.
    סגור
  • 1.
    חוק יותר פשוט!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כל פעם שסופר פארם פותחת סניף,שהיא תדע ותדאג שיהיה איתה עוד מתחרה לפחות 1 אם לא יותר באותו מקום.גם יהיה לצרכנים יותר מוצרים לבחור ולכן המחירים ירדו משמעותית!!!!
    סגור
  • פתח לעוד קומבינות (ל"ת)
    איצי 06/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור