השוק

שופרסל משתלמת להשקעה? רשתות המזון הפכו ללהיט

חברת טיב טעם בלטה לחיוב עם עלייה דו-ספרתית במכירות בחנויות זהות, בעוד רמי לוי הייתה היחידה שרשמה ירידה בפרמטר זה. צפי לרבעון השני כולל תרומה חיובית של חג הפסח ומיעוט בטיסות לחו"ל, אך גם השלכות שליליות של התייקרות בתשומות ועלייה בשכר המינימום. המניות המומלצות הן שופרסל וטיב טעם
מערכת ice | 
שופרסל (צילום pexels)
אנליסטית הקמעונאות של IBI, שירה אחיעז הסבירה באתר ספונסר, שרשתות המזון רושמות צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות ברבעון הראשון והמליצה על אלו מניות כדאי לשים לב.
לדבריה, דוחות רשתות שיווק המזון לרבעון הראשון של השנה הפתיעו לטובה, עם צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות בקרב רוב החברות בענף. התוצאות החיוביות נבעו בעיקר מעליית המחירים בשוק ומיעוט בטיסות לחו"ל עקב המלחמה, אשר הביאו לעלייה במכירות בחנויות זהות (SSS) ברשתות המזון.

בהיבט ההכנסות, פתיחת סניפים חדשים והשקת מנועי צמיחה חדשים כמו פעילות זול סטוק וחדירה לתחום המזון המסורתי, תמכו בצמיחת ההכנסות. חברות דוגמת שופרסל ויוחננוף הצליחו להציג צמיחה משמעותית בזכות מהלכים אלו.
מבחינת הרווחיות, רוב החברות שיפרו את שולי הרווח הגולמי והתפעולי, למרות התייקרות בתשומות. הרווחיות הגולמית הממוצעת בענף עמדה על 27.5%, והרווחיות התפעולית הממוצעת הסתכמה ב-5.1%. השיפור ברווחיות נבע מהצמיחה בהכנסות, מהלכי התייעלות ושיפור ברווחיות הגולמית.
חברת טיב טעם בלטה לחיוב עם עלייה דו-ספרתית במכירות בחנויות זהות, בעוד רמי לוי הייתה היחידה שרשמה ירידה בפרמטר זה.צפי לרבעון השני כולל תרומה חיובית של חג הפסח ומיעוט בטיסות לחו"ל, אך גם השלכות שליליות של התייקרות בתשומות ועלייה בשכר המינימום. המניות המומלצות הן שופרסל וטיב טעם, בהתאמה הגדולה והקטנה בענף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה