השוק

שופרסל גורמת לשינויים: מי נאלצת לעשות התאמות מחדש?

סטורנקסט מתאימה את מודל הסטטיסטיקה שלה לאחר הפסקת שיתוף הפעולה עם שופרסל
מערכת ice | 
שופרסל (צילום vecteezy, unsplash)
שבוע לאחר שרשת שופרסל הפסיקה להעביר את נתוני המכירות שלה לסטורנקסט ולחברת סגרמטה, הודיעה סטורנקסט ללקוחותיה כי ביצעה שינויים במודל הסטטיסטי שלה כדי להמשיך ולספק נתונים מהימנים על היקפי ומגמות המכר בשוק המזון, כך על פי פרסום ראשון של כלכליסט.
על פי כלכליסט, סטורנקסט הסבירה ללקוחות שלה: "לאחרונה הפסקנו לקבל את נתוני רשת שופרסל. לאור זאת, ביצענו מספר התאמות במודל הסטטיסטי שלנו על מנת להמשיך לשקף בצורה הטובה ביותר את היקפי ומגמות המכר בשוק",.

במסגרת ההתאמות, סטורנקסט עושה שימוש בנתוני מכר היסטוריים, בשילוב עם מגמות נוכחיות בשוק, תוך התייחסות לעונתיות ומועדי חגים. זאת במטרה ליצור אומדן מכר מהימן עבור חנויות שאינן משדרות נתונים כרגע.
נתוני שבוע 22 וחודש מאי 2024 יתבססו על ההתאמות החדשות, והחברה ערוכה לבצע שינויים נוספים ככל שיידרש כדי להמשיך ולשקף את נתוני השוק בצורה מדויקת. שופרסל, המהווה כחמישית משוק המזון, הפסיקה את שיתוף נתוני המכירות עם סטורנקסט וסגרמטה בשבוע שעבר, במטרה לשקף את הנתונים לספקים באופן ישיר. המהלך מציב אתגר בפני החברות לשקף את תמונת השוק המלאה ללא נתוני הרשת הגדולה.
עבור סטורנקסט, הפסקת שיתוף הפעולה עם שופרסל משנה את היכולת לספק לספקים מידע מלא על מכירות הסחורה לצרכנים. עבור סגרמטה, שופרסל היוותה לקוח יחיד, כך שהמהלך מציב אותה בפני קושי ממשי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה