כסף וצרכנות

ארגנטינה סוערת: בזמן שהאינפלציה חוגגת - שכרו של הנשיא קפץ ב-48%

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי העלה את שכרו ליותר מ-7,000 דולר. מיליי הצהיר בראיון טלוויזיה על פיטורי שר העבודה עומר יאסין בשל השערורייה, והודה כי העלאת השכר היא "טעות". בציוץ שהעלה לחשבון ה-X הצהיר: "בתקופת משבר כמו הנוכחית שבה החברה הארגנטינאית עושה מאמץ הירואי, הפוליטיקאים צריכים להיות הראשונים להושיט יד"
מערכת ice | 
ניתוק היחסים עם סין וחוב לקרן המטבע: מי אתה חוויאר מיילי? (צילום shutterstock, freepik, יוטיוב/ LA NACION, moneycontrol)
נגד נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, עולות בימים האחרונים טענות לצביעות לאחר שאישר עבורו העלאת שכר משמעותית, בעוד הציבור נאבק כדי לשרוד והוא דוחף לחבילת צעדי צנע, כך לפי דיווח אמש (שלישי) ברשת CNBC. הפרשה מאיימת על המשך כהונתה של הממשלה, ובאופוזיציה שיתפו ברשתות החברתיות פרטים המראים כי הוא העלה את השכר החודשי שלו בחודש שעבר ליותר מ-7,000 דולר, עלייה של 48% מינואר.
מיליי הצהיר בראיון טלוויזיה על פיטורי שר העבודה עומר יאסין בשל השערורייה, והודה כי העלאת השכר לו ולבכירי הממשלה בעת הזו היא "טעות". לטענתו, העלאת השכר הופעלה אוטומטית באמצעות צו שעליו חתמה הנשיאה לשעבר כריסטינה פרננדס דה קירשנר לפני 14 שנה. באופוזיציה טענו לעומת זאת, כי בפברואר חתם הנשיא עצמו על צו שאפשר את העלאת השכר.
 
"זה עתה הודיעו לי שבעקבות צו שנחתם על ידי הנשיאה לשעבר כריסטינה קירשנר ב-2010, אשר קבע שגורמים פוליטיים צריכים תמיד להרוויח יותר מעובדי המינהל הציבורי, ניתנה תוספת אוטומטית לסגל הפוליטי של הממשלה הזו". צייץ מיליי בשבת ב-X (טוויטר לשעבר). "בתקופת משבר כמו הנוכחית שבה החברה הארגנטינאית עושה מאמץ הירואי, הפוליטיקאים צריכים להיות הראשונים להושיט יד", הוסיף.
 
כוח הקנייה של הארגנטינאים נפגע על ידי שיעור אינפלציה שנתי של יותר מ-250%, הרמה הגבוהה ביותר מזה למעלה משלושה עשורים. שניים מכל חמישה אזרחים ארגנטינאים חיים כעת בעוני לאחר עשרות שנים של ניהול כלכלי לא נכון. כחלק מהמדיניות שהוא מציע, הבטיח מיליי לבצע דולריזציה של הכלכלה, לבטל את הבנק המרכזי במדינה ולהפריט את מערכת הפנסיה.
 
ויקטוריה טולוסה פס, מחוקקת ארגנטינאית ששימשה בעבר בקבינט של הנשיא השמאלני אלברטו פרננדס, האשימה את מיליי במוסר כפול. "מיליי משקר לנו עם דגל הצנע", פרסמה טולוסה פס בשבת פוסט במדיה חברתית. הנשיאה לשעבר, פרננדס דה קירשנר, מתחה גם היא ביקורת על מיליי ואמרה שלצו שעליו חתמה ב-2010 אין "שום קשר" עם שערוריית השכר של הממשלה הנוכחית. "תודו שחתמתם, קיבלתם תשלום ונתפסתם".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה