כסף וצרכנות

הסופרמרקטים נאבקים בתופעה: זה המוצר שננעל במדפים מחשש לגניבה

בקבוקי שמן זית גדולים בנפח חמישה ליטר, מוחזקים כעת בשרשראות על המדפים בסופרמרקטים בספרד והם נעולים מפני גניבה, אחרות הלבישו על הבקבוקים תגי אבטחה כדי שיצפצפו אם יעברו בדלתות הכניסה מבלי לשלם
מערכת ice |  1
שמן זית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אין ספק ששמן הזית הוא מוצר אהוב ומבוקש, אבל לאחרונה הוא הפך לכאב ראש עבור הסופרמרקטים המשווקים אותו, כאשר הוא נחשב כבר תקופה למוצר הכי גניב בסניפי רשתות הקמעונאות בספרד, כאשר כנופיות פשע מאורגנות גונבות אותו ומעמידות לאחר מכן למכירה בשוק השחור.
על פי דיווח בפייננשל טיימס בקבוקי שמן זית גדולים בנפח חמישה ליטר, מוחזקים כעת בשרשראות על המדפים והם נעולים מפני גניבה, אחרות הלבישו על הבקבוקים תגי אבטחה כדי שיצפצפו אם יעברו בדלתות הכניסה מבלי לשלם.

כמובן שספרד ידועה בכך שהיא היצרנית הגדולה בעולם של שמן זית, אבל מזג אוויר הקיצוני והקשה די פגע ביבול גם השנה, אחרי שגם 2023 הייתה שנה לא פשוטה. הייצור העולמי יירד לפי הדיווח ל-2.4 מיליון טון בלבד, כך שגם ייצוא לישראל עשוי לרדת.
כרגע חסר לביקוש העולמי של כ-3 מיליון טון, על פי הדיווח בגארדיאן. גניבות דומות של שמן זית מתרחשות ביוון וכך גם במדינות נוספות בהן האינפלציה משתוללת. בספרד המחירים זינקו פי ארבעה בארבע השנים האחרונות. ב-2019 שילמו עבור המוצר קצת פחות מ-5 יורו עבור ליטר שמן זית כתית ועתה משלמים עכשיו כמעט 14 יורו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם לנו כואב הראש מהמחירים של שמן זית. (ל"ת)
    תמר 03/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור