כסף וצרכנות

חברת החשמל במהלך דרמטי: יזניק את מחירי החשמל בישראל?

חברת החשמל הקימה לאחרונה מתקן חשמל כשר בעיר בני ברק, וטענה כי הקמת המתקן לא תוביל לעלייה בתעריף החשמל של כלל הציבור. אלא שכעת, נראה שבחברה בחנו את האפשרות שרשות החשמל תכיר בעלויות הפרויקט, ואף העלתה זאת מול מספר גורמים בממשלה ישראל
מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock, freepik)
חברת החשמל הקימה לאחרונה מתקן חשמל כשר בעיר בני ברק, ותחילה טענה כי הקמת המתקן לא תוביל לעלייה בתעריף החשמל של כלל הציבור. אלא שהיום (שלישי) נודע כי בחברת החשמל בחנו את האפשרות שרשות החשמל תכיר בעלויות הפרויקט, ואף העלתה זאת מול מספר גורמים בממשלה ישראל.
על פי הדיווח של "כלכליסט", עלות המתקן החדש שנבנה בבני ברק היא למעלה מ-100 מיליון שקל. אם רשות החשמל, שקובעת את תעריף החשמל, תכניס את עלות הפרויקט לחישוב של התעריף, הדבר יצא מהכיס של הציבור, תעריף החשמל יעלה ואנחנו נשלם בחשבון החשמל שלנו יותר.
 
בחברת החשמל טענו בפני "כלכליסט" כי עדיין לא נעשתה פנייה רשמית בנושא. עוד נטען כי במידה ועלות הפרויקט תהיה גבוהה יותר מהתועלת לציבור, התשלום העודף לא יושת על תעריף החשמל, בניגוד לדיווח.
כזכור, הממשלה החליטה לאשר את הפיילוט של אגירת החשמל לחברת החשמל, מה שיאפשר לשוק ולרגולטורים לבחון בפועל את הישימות הטכנולוגית והמנגנון הנדרש ברשת החלוקה לטובת הפעלת חשמל כשר. 
כדי להבטיח שמירה על התחרות במשק, חברת החשמל תמכור לשוק הפרטי את המתקן אותו תקים במסגרת הפיילוט בתוך מספר שנים. ככלל, מתקן הפיילוט יהווה שיעור קטן מהיקף האגירה הצפויה בישראל שכן בשנים הקרובות צפויים לקום מתקני אגירה בהספק של מאות מגה-וואט. האסדרה הרוחבית לחשמל כשר ולפיילוט של חברת החשמל יגובשו כך שלא תהיה עלייה בתעריף החשמל כתוצאה ממהלכים אלה. 
בשנים האחרונות גדל משמעותית הצורך באגירת אנרגיה במשק החשמל, השאיפה להפחתת פליטות גזי החממה על ידי מעבר לאנרגיות מתחדשות, שלרוב אינן זמינות לאורך כל שעות היממה ואינן יציבות, והרצון לעבור לתחבורה מבוססת חשמל, עם ביקוש ל"חשמל כשר" מחזקים את הצורך בהרחבת השימוש באגירת אנרגיה וקידומה. אגירת אנרגיה חשמלית תהיה אחד האמצעים שיאפשרו את הרחבת ייצור החשמל באנרגיות המתחדשות בישראל.
בישראל ישנן אוכלוסיות המעוניינות לצרוך חשמל כשר, שלא יוצר בשבת. כיום חלק מאוכלוסיות אלה מספקות לעצמן חשמל באמצעות גנרטורים המהווים סכנה בטיחותית גדולה למשתמשים, עלותם יקרה והם גם גורמים לזיהום סביבתי. לאור ההתפתחות הטכנולוגית של מתקני אגירה והוזלת עלותם, קיימת הזדמנות למתן פתרון חליפי מתאים שיספק את צרכיה המיוחדים של אוכלוסייה זו, מה גם שפתרון זה בטיחותי ונקי יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה