כסף וצרכנות

החקלאים זועמים: חמישה חודשים עברו - והפיצויים לא הגיעו

לדברי חקלאים המעורים במשא ומתן בין מס רכוש למשרד החקלאות, מדובר בסחבת ממושכת ולאחרונה הועלו תנאים נוספים הפוגעים בהיקף הפיצויים. אחת הטענות היא שחלק מהחקלאים קטפו חלק מהתוצרת ושיווקו אותה, ולכן יש לקזז את ההכנסות של החקלאים ממכירות אלו. רשות המסים: "אין מדובר בדרישות חדשות"
מערכת ice |  1
חקלאות (צילום shutterstock, פלאש 90/ דור פזואלו)
הפיצוי לחקלאים מהמשקים שבמרחק של עד 20 ק"מ מהגבול עדיין לא הוסדר, אף שחלפו חמישה חודשים מאז פרוץ המלחמה בעזה. לדברי חקלאים המעורים במשא ומתן בין מס רכוש למשרד החקלאות, העיכוב נובע בין היתר מכך שלאחר שהוסכם מתווה שלפיו יפוצו החקלאים בהתאם לנזק, נקט מס רכוש בסחבת ממושכת, עד שלאחרונה העלה תנאים נוספים הפוגעים בהיקף הפיצוי. 
על פי הדיווח בכלכליסט, לפי תקנות מס רכוש יכולים מגדלי הירקות בישובים הסמוכים לגבול להגיש תביעת פיצויים באמצעות דו"ח שמאי המציג את הנזק הכלכלי שנגרם להם ולקבל פיצוי בהתאם, ללא תקרה או תלות בהכנסות בשנה שקדמה למלחמה ("מסלול אדום"). מכיוון שבמלחמה הנוכחית מדובר במספר גדול מאוד של חקלאים שנפגעו.
 
הטיפול של מס רכוש בהיקף התביעות יארך זמן רב, הוחלט כי כל חקלאי שזכאי למסלול אדום, יוכל להיות מיוצג על ידי נציג החקלאים, שיחד עם נציג משרד החקלאות ונציג מס רכוש, ירכיבו את מתווה פיצויים ("מסלול ורוד"). זאת, כשלכל חקלאי שלא מעוניין בכך שמורה הזכות לנהל תביעה עצמאית במסלול האדום. 
החקלאים טוענים כי אחרי שהוסכם על המסלול הוורוד, העלה מס רכוש טענה ולפיה חלק מהחקלאים קטפו חלק מהתוצרת ושיווקו אותה ולכן יש לקזז את ההכנסות של החקלאים ממכירות אלו. החקלאים מנגד טענו כי סיכנו עצמם והגיעו לקטוף תחת אש, כדי למנוע מחסור בירקות, ולכן אין מקום לקזז להם את המכירות שהושגו מהקטיף. החקלאים זועמים על כך שמי שנשאר במלון באילת ולא יצא לקטוף, יקבל פיצוי דומה.
 
מרשות המיסים נמסר בתגובה: "אין מדובר בדרישות חדשות. נושא הקטיף בפועל היה מונח על שולחן המו"מ תמיד והגענו להבנות בעניין עם אנשי המקצוע במשרד החקלאות ועם איגוד המעסיקים. כך הדבר גם בקביעת תקרה לפיצוי מקסימלי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו מה, הכסף עובר לחרדים הפוליטים (ל"ת)
    לס 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור