קריירה ולימודים

מפעל הפיס מחלק 30,000 שקל מענק: מי יקבל את הכסף?

שלושת המועמדים הסופיים לפרס הביכורים של מפעל הפיס לשנת 2023: "משאבי אנוש" מאת שחר קמיניץ, "על משכבי בלילות" מאת אושרת אסייג-לופז, "טסקה" מאת אילנה רודשבסקי. שלושתם יקבלו מענק על סך 30 אלף שקל כל אחד. הזוכה בפרס הביכורים יקבל מענק כספי על סך 75 אלף שקל
מערכת ice | 
אורן נהרי (צילום מפעל הפיס)
הוכרזו שלושת המועמדים לפרס ספר הביכורים נבחרו על ידי חבר השופטים של הפרס, בראשותו של יו"ר הועדה וראש צוות השופטים, אורן נהרי. פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס, שנוסד בשנת 2000, יחולק זו השנה ה-23.
בשנה שעברה יצא מפעל הפיס עם בשורה משמעותית של העלאת סכומי הפרסים ב-200 אלף שקל שיוענקו לזוכים בקטגוריות השונות, וזאת מתוך החשיבות הרבה שמפעל הפיס רואה בקידום הספרות העברית ובטיפוחם של סופרות וסופרי ישראל. סך כל סכומי הפרסים שיוענקו לזוכים בקטגוריות השונות: 765,000 שקל.

שלושת המועמדים הסופיים לפרס הביכורים של מפעל הפיס לשנת 2023: "משאבי אנוש" מאת שחר קמיניץ, "על משכבי בלילות" מאת אושרת אסייג-לופז, "טסקה" מאת אילנה רודשבסקי. שלושתם יקבלו מענק על סך 30 אלף שקל כל אחד. הזוכה בפרס הביכורים יקבל מענק כספי על סך 75 אלף שקל
 אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "פרס ספיר לספרות על שמו של פנחס ספיר, הוא הנדיב, היוקרתי והמוערך בפרסי הספרות המחולקים בישראל זו השנה ה-23 על ידי מפעל הפיס. במסגרת המפעל המשמעותי הזה בתחום הספרות בישראל, אנו גאים להוקיר, לעודד ולתמוך גם בדור העתיד של סופרות וסופרי ישראל, ומתוך רצון לתת במה נרחבת יותר לכותבים מבטיחים וכשרוניים בתחילת דרכם. זאת גם הסיבה שבשנים האחרונות העלינו את סכומי המענקים לזוכים בקטגוריית פרס ספר הביכורים".

מנימוקי ועדת השיפוט "ספר הביכורים" - פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2023:
 "משאבי אנוש" מאת שחר קמיניץ: ספרו של שחר קמיניץ "משאבי אנוש" מעז להתמודד עם השאלה הגדולה והרלוונטית של הזמן הזה - הבינה המלאכותית והשפעתה על נפש האדם. באמצעות דמותו של היזם ברנר, גיבור ישראלי מאוד, החולם להעפיל לפסגת עולם הסטארט אפ, חמוש באמא ספרנית ודעתנית, אנה קרנינה ודויד גרוסמן. הספר נע בין הריאליסטי לקומי לגרוטסקה וקושר בין ספרות העולם למצב האדם בחן ושעשוע.
"על משכבי בלילות" מאת אושרת אסייג -לופז: ספרה של אושרת אסייג לופז פורש יריעה היסטורית רחבה, המוגשת בלשון עשירה ומלוטשת, ובמרכזה השנים האחרונות בחייו של יוסף טרומפלדור. גיבור תל-חי הוקם כאן לתחייה כדמות בשר-ודם, והסיפור עוקב אחרי אירועי חייו מתוך התבססות על מחקר היסטורי מעורר השתאות יחד עם עלילה בדיונית מוחשית ומרתקת. בלב הסיפור פרשת יחסיו של טרומפלדור עם אמה לבונטין - דמות אמיצת רוח שלא הייתה ולא נבראה, אך היא שובת לב במורכבותה ובחיוניותה, נחרתת בזיכרון ונעשית לציר שהעולם המסופר סובב עליו.
"טסקה" מאת אילנה רודשבסקי: ברומן הביכורים שלה, ״טסקה״, בוראת אילנה רודשבסקי עולם ייחודי בהתרחשויות שבו כמו גם בלשונו, בין שפה ארכיטקטונית לעברית הייחודית של עולים מברית המועצות לשעבר. דרך דיוקנה העשיר בניואנסים של משפחה קטנה אחת, הספר מתבונן בעיניים רעננות ושנונות ביופיו ובכאביו של המקום הזה, על ההגירה, תחושות השליחות והחלוציות, האידאולוגיה הבלתי נלאית, וכובד משקלה של ההיסטוריה שבו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה