קריירה ולימודים

מתווה פיצויים לאלפי ישראלים אושר בכנסת: גם אתם זכאים?

בהנחיית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, פורסמו תקנות הפיצויים (מס רכוש), הכוללות את באר שבע, אשדוד, אופקים ונתיבות לחודשים נובמבר ודצמבר ואושרו בכנסת, לפיהן בחודש נובמבר יינתן פיצוי מלא כפי שהיה בחודש אוקטובר. לעומת זאת, בחודש דצמבר יינתן פיצוי בהתאמה למתווה הכלל ארצי
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
בהנחיית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, ולאחר עבודת מטה מאומצת, פורסמו הבוקר (רביעי) תקנות הפיצויים (מס רכוש), הכוללות את באר שבע, אשדוד, אופקים ונתיבות לחודשים נובמבר ודצמבר. על פי התקנות שפורסמו: בחודש נובמבר יינתן פיצוי מלא כפי שהיה בחודש אוקטובר. לעומת זאת, בחודש דצמבר יינתן פיצוי בהתאמה למתווה הכלל ארצי.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, מסר לאחר פרסום תקנות הפיצויים: "בשעה טובה פורסמו התקנות לחודשים נובמבר דצמבר עד 40 ק״מ, הכוללות את העסקים של באר שבע, אשדוד, נתיבות ואופקים. הצלחנו להביא את התקנות לאחר שהתגברנו על מכשולים בירוקרטיים ואתגרים משפטיים. כזכור, התעקשנו על הפיצויים עד 40 ק״מ כי זה הצעד הנכון עבור הדרום ועבור העסקים בדרום".
כזכור, אתמול אישרה ועדת הכספים את הצעת תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (הארכת התקופה הקובעת וקביעת תיאומים), התשפ"ד-2023, שעניינה הארכת תקנות הפיצויים לעסקים בכלל הארץ, נוכח המלחמה.
במסגרת מאמצי הממשלה לסייע לעסקים בהתמודדות עם הפגיעה בפעילות הכלכלית הסדירה שלהם בעקבות פעולות הלחימה הממושכות במסגרת מלחמת "חרבות ברזל", נחקק חוק התוכנית לסיוע כלכלי. במסגרת החוק תוקן חוק מס רכוש וקרן פיצויים ונוסף בו פרק אשר קובע מתווה פיצוי לעסקים קטנים ובינוניים להשתתפות בהוצאותיהם הקבועות ובחלק מהוצאות השכר שלהם. הפיצוי ניתן בשל נזקים שאירעו בתקופה שמיום 7 באוקטובר 2023 עד יום 30 בנובמבר 2023. 
מתוך הנחה שייתכן שייגרמו נזקים גם בחודש דצמבר 2023 כתוצאה מהמשך פעולות הלחימה, הובאו התקנות הקובעות הארכה של התקופה הקובעת. התקנות קובעות את התיאומים הנדרשים ככל שהתקופה מוארכת, זאת כדי לאפשר פיצוי מהיר עבור נזקים עקיפים שייגרמו בחודש דצמבר 2023. כמו כן, ההארכה של התקופה הקובעת לפי המוצע תאריך גם את התקופה שלגביה חלים התיקונים לחוק הביטוח הלאומי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה