קריירה ולימודים

מדאיג: אלו הנתונים שקובעים כי סטודנטים רבים צפויים לפרוש מהלימודים

לאור הנתונים המדאיגים שעלו במחקר שביצעה, קרן אייסף הזהירה בפני חברי וועדת החינוך של הכנסת על העתיד העגום של הסטודנטים: "הרעה כלכלית בקרב סטודנטים וחשש לפרישת רבים מהלימודים האקדמיים כבר השנה"

מערכת ice |  5
אוניברסיטה-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
היום (שלישי) התקיים דיון בוועדת החינוך של הכנסת בנושא הסיוע לסטודנטים משרתי מילואים לקראת פתיחת שנה"ל האקדמית. במסגרת הדיון, הזהירה קרן "אייסף" על החמרה כלכלית שמתרחשת בקרב סטודנטים, שעלולה להוביל לפרישת רבים מהאוניברסיטאות.
 קרן אייסף, הפועלת לצמצום פערים בחברה הישראלית באמצעות השכלה גבוהה, העבירה לוועדה ממצאים ממחקר שביצעה והזהירה כי חלה הרעה כלכלית בקרב סטודנטים וכי ישנו חשש ממשי לפרישת רבים מהלימודים האקדמיים לאור הפגיעה הכלכלית והנפשית כתוצאה ממלחמת 'חרבות ברזל'.

על פי הנתונים העולים מהמחקר שביצעה הקרן בקרב המלגאים שלה, ניתן להבחין כי 56% מהם זקוקים לסיוע נוסף מעבר למה שניתן (בנוסף למענק שניתן מהקרן), כאשר כמחציתם משרתים במילואים. מלבד זאת, צוין כי 35% מהמשתתפים במחקר חוו קשיים כלכליים משמעותיים בעקבות המלחמה.
מסקר נוסף שנערך בציבור הרחב, עולה כי 46% מהישראלים לא יוכלו לממן לימודים אקדמאיים לעצמם או לילדיהם, לאור המלחמה והמצב הכלכלי הנוכחי בישראל. מנכ"לית קרן אייסף, גלית כספי כהן: "נוצר כאן דור אבוד ונרחב של צעירים בפריפריה החברתית וגיאוגרפית שלא יזכו להשכלה גבוהה. החשש הגדול הוא שהשלכות המלחמה, בגוף ובנפש, ירחיבו את הפערים בחברה הישראלית ויפגעו שנים קדימה בציבור המוחלש בישראל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יש מקומות שחל בהם עלייה ברישום להשנה (ל"ת)
    יובל 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מכללת אחווה לא מתחשבת בסטודנטים
    סטודנט 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במכללת אחווה - אין שום התחשבות ורגישות במצב הנוכחי. ישנם חיילים ואנשי צבא ומילואים, או בנות זוג שהבעלים/אחים/ילדים... משרתים בעזה והראש לא פנוי ללמידה. בכוונתם לדחוס 7-8 קורסים בסמסטר. לבטל את כל חופשות החג ולא להתחשב... לחזור ללימודים כשהרוב שם הוא מהמגזר הערבי והחשש של הסטודנטים עצום. סטודנטים מביעים חשש לחזור לספסל הלימודים ולראות חזות או שפה ערבית מכיוון שכל המדינה היא בפוסט טראומה. תעשו משהו בנידון. מדוע צריך לעשות 2 סמינריונים בשביל תואר ראשון? תקצצו לסמינריון אחד ושיהיה בזוגות או בשלשות... תתחשבו או שתדחו את הלימודים. מה לחוץ להיות יותר לחוץ????
    סגור
  • 3.
    החזרה ללימודים- כשל מוסרי
    אביבוש 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבן שלי, במילואים מהשבת הארורה. הוא לא יתחיל ללמוד בסוף החודש. כל המיתווים שבעולם לא יחזירו לו את שנת הלימודים הזאת.
    סגור
  • 2.
    הם נלחמים ואחרים לומדים ומקבלים הטבות
    חיפאית 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בואו תראו מה קורה באוניברסיטאות...
    סגור
  • 1.
    אין רזרבות כלכליות
    אב לסטודנטית 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסטודנטים חיים מהיד לפה. כעת הם גם נתקעו עם חדר שהשכירו וצריכים למממן את שכר הדירה וגם עם העובדה שהם נאלצים לחפש עבודה למימון ההוצאות הללו כאשר אין להם יכולות מקצועיות שמאפשרות עבודה במקום שמספק משכורת ראויה. הם מרגישים שאין להם עתיד בתקופה הקרובה.
    סגור