קריירה ולימודים

אופירה אסייג מתפוצצת: "תתביישו לכם, ככה מנצחים מלחמות?"

בנות זוגתן של מאות אלפי לוחמי מילואים נאלצות להתמודד עם החשש שיפוטרו ממקום עבודתן, וזאת כתגובה לכך שביקשו התחשבות בשעות העבודה. "את שולחת את הבעל להילחם על המדינה ומאבדת פרנסה, זו תעודת עניות למדינה", אמרה אחת הנשים אשר פוטרו
מערכת ice | 
אופירה אסייג (צילום מסך קשת 12)
בזמן שלוחמי מילואים רבים נלחמים על המדינה, בנות זוגתן נאלצות להתמודד עם איומים בנוגע להמשך העסקתן מצד המנהלים, וזאת כתגובה לכך שביקשו התחשבות או הקלות מסוימות בשעות העבודה. בסטורי שהעלתה אופירה אסייג היא כתבה והביעה זעם רב על הנושא: "בושה, במקום לחבק את הנשים שהבעלים שלהן במילואים, הם מפטרים אותן. תתביישו לכם אטומים. ככה מנצחים מלחמות?"
על פי פרסום באתר החדשות Ynet, נשים רבות דיווחו על קשיים מצד המעסיקים שלהן המביאים פעמים רבות להליך פיטורין. שני קימן הנשואה למילואימניק, בת 33 מעתלית ואמא לשניים מספרת: "במשך שש שנים ניהלתי משרד בחברה שבה עבדתי, היה לי שימוע ואחרי שבוע החזירו לי תשובה שאני מפוטרת", "אני יודעת שישבתי איתם בבית בשבועיים הראשונים של המלחמה כי לא היו בתי ספר וגנים, אבל כשחזרתי לא התחשבו בי. אמרו לי שאני מעופפת בזמן האחרון ולא זוכרת דברים".
"את שולחת את הבעל להילחם על המדינה ומאבדת את הפרנסה, זו תעודת עניות מטורפת למדינה", אומרת בזעם שבות רענן, עורכת דין במקצועה. "כן, גם האיש שלי במילואים והצטרפתי לפורום מתוך רצון לעשות משהו עם המצב, כי נראה לי שאנחנו הופכות להיות שקופות". רענן החליטה לפתוח פורום של עורכי ועורכות דין אשר מתנדבים בדיני עבודה, בדגש על מתן סיוע ומענה בדמות סלי מזון למשפחות הנקלעו לבעיות כלכליות.
רענן מספרת כי חלק היא נתקלה בסיפור של אישה שבעלה חזר מהצבא פצוע ולכן היא נאלצה להישאר בבית ולטפל בו. "הוציאו אותה לחל"ת, ללא תאריך תפוגה, שזה כמו פיטורים. יש מקומות עבודה שדרשו מהאישה להגיע לעבודה בכל מצב, ומי שלא מסוגלת נאלצת לצאת מיוזמתה לחל"ת, ובעקבות כך לא לקבל דמי אבטלה". עורכת הדין מסבירה כי אישה שהוצאה לחל"ת על ידי המעסיק, תקבל דמי אבטלה באופן אוטומטי. במקרה שבו היא נאלצת לעשות זאת מיוזמתה -  היא פשוט לא תקבל כסף מהמדינה.
גם הגר מן, בת 37 מרמת דוד, פוטרה מעבודתה. בן זוגה משרת כראש צוות חימוש בטייסת. "בעלי כבר 66 יום במילואים. שמחתי שיש לו פטור, אבל הוא החליט להתנדב". בנוגע לכך שפוטרה, היא אמרה: "לא עניין אותם שבעלי בצבא"
 
רענן ביקשה לעבוד מהבית, אך היא טוענת כי לא עניין אותם שבעלה בצבא ו"הנסיבות השתנו". היא מספרת כי יש לה ילד עם הפרעות קשב וריכוז שצריך לאכול בבוקר בשביל לקחת את הכדור, "מי טפל בו? נתתי את עצמי עד הסוף – פתאום כשאני צריכה אותם, זה פחות רלוונטי", היא אומרת בעצב ומספרת כי היא פחדה להודיע לבעלה על השימוע המתקרב משום שהוא גם ככה טרוד. "האבטלה שאני מקבלת לא מתקרבת למשכורת שהייתה לי, איפה המדינה?"
אתמול (שני), שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפתח עם פורום נשות המילואימניקים והציע טיוטת תכנית סיוע למשרתים, למשרתות ולבני משפחותיהם. הצעדים הנבחנים כוללים פטור מתשלומי ארנונה, הקלות אקדמיות, מענק חודשי קבוע, תוספת ימי חופשה ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה