קריירה ולימודים

אילת בחשש מקריסה: 14% אבטלה, תגיע ל-75% מובטלים?

בדיון בכנסת בנושא עירו, הסביר ראש העיר אלי לנקרי: "נתונים עדכניים להיום: יש 14 אחוזי אבטלה באילת לעומת 3.4% לפני המלחמה, 3,500 מובטלים בעיר, אם לא נטפל בסוף דצמבר יהיו 75% אבטלה כמו בקורונה, כל יום הנתון עולה ב-3 אחוז".
מערכת ice | 
אילת (צילום unsplash)
ראש עיריית אילת, אלי לנקרי הופיע היום (שלישי) לדיון ועדת הכספים בנושא בחינת מתווה סיוע ייחודי לעיר אילת עקב מצב הלחימה שמתקיים כעת, זאת בשל המצב הקשה אליו נקלעה העיר שסובלת מעלייה חדה באבטלה.
לנקרי הסביר: "נתונים עדכניים להיום: יש 14 אחוזי אבטלה באילת לעומת 3.4% לפני המלחמה, 3,500 מובטלים בעיר, אם לא נטפל בסוף דצמבר יהיו 75% אבטלה כמו בקורונה, כל יום הנתון עולה ב-3 אחוז".

עוד טען: "אנחנו במצב שבתי המלון עוד מלאים, תארו לכם שהם נסגרים והם יסגרו, כאשר בסוף דצמבר כל המפונים יעזבו, עדיין אילת מאוימת, בלי תיירים, הלוואי והתיירים יחזרו מהר, לא תצטרכו לשלם כלום, אבל בואו ננסה למנוע זאת, כעיר אנחנו עושים הכל, אנחנו צריכים מתווה פיצוי מותאם, המתווה הכללי מותאם לכלל הארץ, שם העסקים חוזרים לעבוד, אצלנו זה הפוך". 
"אני גאה שלקחנו על עצמנו משימה לאומית של אירוח המפונים שבשבועיים הראשונים פעלנו לבד, בלי לשאול שאלה", הסביר לנקרי. "מס' התלמידים בעיר הוכפל ויותר מכך, קיבלנו 15 אלף ילדים על 12 אלף קיימים, הקמנו 9 בתי ספר, 25 גני ילדים, חלקכם ביקר, הקמנו 32 מוקדים לסיוע נפשי, 3 מרפאות חדשות, אנחנו העורף החזק והאיתן של מדינת ישראל, זה הוכח. אילת חזקה זה אינטרס לאומי מובהק, זה אינטרס של מדינת ישראל, לא הבינו את זה, מחלישים את אילת כל יום, נותנים לה לדמם".
לסיום הזהיר: "אמרתי שהמצב ילך וידרדר וזה בדיוק מה שקורה בכל מדד ופרמטר. בכל מדד של עסקים, לשמחתי יש יציאה מהקיפאון במדינת ישראל, אבל באילת המצב הולך ומדרדר, תראו את הנתונים מאוד ברור. כל אילת נשענת על תיירות, 80 אחוז מהעסקים, כמעט 60 אחוז מהעסקים סגורים, הפדיונות ירדו בכמעט 60%, לעומת כ-19% בשאר המדינה בשבועות הראשונים של דצמבר"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה