קריירה ולימודים

מארק קיובן מגלה את חמש העצות שהפכו אותו למיליארדר

המשקיע והיזם המפורסם מה"כרישים" של ABC, חושף את העבר הכלכלי הקשה שלו ומגלה מה הוא למד משם על ניהול פיננסי חכם
מערכת ice |  1
מארק קיובן (צילום ויקיפדיה/Gage Skidmore)
לפני שמארק קיובן הפך למיליארדר, הוא סבל מקשיים כלכליים, כולל עיקול חשבון חשמל וכרטיסי אשראי. הוא עבד בעבודות קשות כדי להסתדר במהלך שנות ה-20 לחייו. לבסוף, מכירת הסטארט-אפ שהקים, MicroSolutions, תמורת 6 מיליון דולר ב-1990 היא שסיפקה לו סוף סוף ביטחון כלכלי. במהלך חייו, קיובן שמר לעצמו מספר לקחים פיננסיים חיוניים, שהובילו לחמש עצות מפתח שהוא חולק עם מי שרוצה להצליח.
"הסוד לבריאות כלכלית הוא כמה דברים", אמר קובן ל-Men's Health:
נסו לא לצבור חובות בכרטיס האשראי
קיובן דמדבר מניסיון בצבירת חובות בכרטיסי האשראי, ומדגיש את החשיבות של תשלום כל היתרה בזמן. הוא טוען כי "זה בסדר להשתמש באשראי כדי לקנות בית - במיוחד כששיעורי המשכנתא נמוכים והבתים יכולים לעלות בערכם, אבל אתה לא רוצה שיהיה לך כרטיס אשראי שאתה לא עומד בהוצאות שלו כל חודש." הלקחים הכואבים של קיובן משנות ה-20 לחייו, כאשר הריבית בכרטיס האשראי נערמה במהירות, מדגישים את החשיבות של שימוש אחראי בכרטיסי אשראי.
קובה מייעץ "לשלם את חשבון כרטיס האשראי שלך לאחר 30 יום, או אפילו לא להשתמש בכרטיס אשראי, זו ההשקעה החכמה ביותר שאתה יכול לעשות או לא לעשות."
אל תקנו דברים שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם
הטיפ השני של קיובן הוא "לחיות כמו סטודנט", תוך שימת דגש על הוצאה חסכונית והימנעות מרכישות מיותרות. הוא קורא לאנשים לא לבזבז יותר מדי על פריטים שהם יכולים להסתדר בלעדיהם. "אתה לא צריך לקנות את כל הדברים האלה, במיוחד כשאתה לא יכול להרשות זאת לעצמך", מייעץ קיובן.

הגישה הזו נובעת מספר שקרא בשנותיו הראשונות בעסקים, "להרוויח כסף מהחלום האמריקאי: איך לפרוש בגיל 35", הדוגלבסגנון חיים צנוע, מתחת ליכולות הפיננסיות שלך. "כל הנחת היסוד של הספר הייתה שאם אתה יכול לחסוך מיליון דולר ולחיות כמו סטודנט, אתה יכול לפרוש", אמר קיובן.
חסוך מספיק בשביל הוצאות של שנה, ואז תשקיע
באקלים הכלכלי הנוכחי, קיובן ממליץ לחסוך סכום מספק כדי לכסות הוצאות של שנה לפני ששוקלים לבצע השקעות. לאחר השגת אבן דרך זו, הוא מציע להשקיע באופציות כמו קרנות נאמנות בעלות נמוכה או מדד S&P 500. ה-S&P 500, הכולל את החברות הגדולות בארה"ב, מציע גיוון בעלות סבירה ובדרך כלל מניב תשואות טובות לטווח ארוך.
"השקעה במדד S&P 500 בעלות נמוכה היא הדבר שהכי הגיוני כמעט כל הזמן", אמר בעבר המשקיע האגדי וורן באפט
למד לנהל משא ומתן
קיובן מדגישה את כוחו של המשא ומתן, לא רק לגבי רכישות אלא גם לגבי שטרות. הוא ממליץ להשתמש במזומן ככלי מיקוח רב עוצמה, ומספר שבשנותיו המוקדמות, משא ומתן היה הדרך שבה הוא שרד כלכלית.
"ניהול משא ומתן עם מזומן היא דרך הרבה יותר טובה לקבל החזר על ההשקעה שלך."
קנה בכמויות גדולות
בעוד קיובן כבר לא מסתמך על קנייה בכמויות גדולות, הוא מכיר בערכה. אסטרטגיה זו יכולה להניב חיסכון משמעותי לאורך זמן והיא מועילה במיוחד לבעלי תקציבים דלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בכל דבר!!!!
    אנצי! 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד צריך ידע עסקי.כך שאם תרצה להיות אמצעים אחרים,אתה תצטרך ללמוד ידע כזה, או למצוא אנשים כאלה ולשלם להם!!!!
    סגור