קריירה ולימודים

דיילי אמריקן איירליינס מאיימים בשביתה: יקבלו העלאה ב-35%?

דיילי אמריקן איירליינס הודיעו כי הם מוכנים לשבות לגמרי אם החברה לא תעניק להם את העלאת השכר הראשונה שלהם מאז 2019. אלו הדרישות שלהם
מערכת ice | 
אמריקן איירליינס (צילום אמריקן איירליינס)
דיילי אמריקן איירליינס מוכנים למלחמה. כמעט 100% מהדיילים שמאוגדים תחת התאגדות הדיילים הרשמית בארה"ב נתנו להנהגת האיגוד אור ירוק להכריז על סכסוך עבודה ושביתה אם הדיילים לא יקבלו את ההעלאה שהם דורשים במשא ומתן מול החברה.
הדיילים מבקשים העלאה של 35% בשכר ועוד הלאה שנתית של 6% למשך שלוש השנים הבאות. הדרישה מגיעה לאחר שלאחרונה החברה הגיעה להסכם שכר חדש מול הטייסים של החברה והזניקה את שכרם ב-40%. נציג מטעם התאגדות הדיילים העיד כי העלייה האחרונה בשכרם של הדיילים הייתה ב-2019. 
לצד דרישת השכר הדיילים דורשים שהחברה תתחיל לגייס שוב דיילים. לטענתם החברה לא עשתה את הצעד מאז תקופת הקורונה, אך מאז העסק כבר חזר לפעול ולהרוויח כרגיל. מנגד החברה כן חזרה לכאורה לגייס טייסים. לבסוף הדיילים דורשים הפרשה יותר גדולה לקרנות הפנסיה שלהם, בטענה כי ההפרשה הנוכחית (כ-2.5%) לא עומדת ברף הבסיסי ביחס לשאר החברות בענף. 
למרות הבעת הנכונות של החברה, המו"מ לא התקדם הרבה והדיילים טוענים כי הפתיל שלהם מתקצר, ולאחרונה הם אף מחו מול מספר טרמינל בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה