קריירה ולימודים

רובוט בגן הילדים: "ילדת אהבה" תלמד את הפעוטות לדבר אנגלית

חברת Curiosity Robotics, המפתחת רובוטים חברתיים אינטראקטיביים מבוססי AI, מכניסה את הטכנולוגיה ללימוד אנגלית במעונות היום ובגני הילדים
מערכת ice | 
רובוט בגן הילדים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רובוטים הם כבר חלק בלתי נפרד מהתעשייה, אבל עכשיו הם גם נכנסים למערכת החינוך – ובגיל צעיר במיוחד: חברת Curiosity Robotics, המפתחת רובוטים חברתיים אינטראקטיביים מבוססי AI, משתפת פעולה עם עיריית טירת כרמל ביישום טכנולוגיה ללימוד אנגלית במעונות היום ובגני הילדים.
לאחר הפיתוח שנמשך 18 חודשים וכלל בין היתר ניסויים מדעיים עם אוניברסיטת תל אביב, בהובלת אחד ממייסדי החברה, פרופ' גורן גורדון, החל החודש הפיילוט במעון יום בטירת כרמל ובגן ילדים בתל אביב.

החברה הקצתה לגנים רובוטי AICO ("ילדת אהבה" ביפנית) שכל אחד מהם עוצב עבור הגיל הרך והוא מסוגל ליצור אינטראקציה עם הפעוט, לעודד את סקרנותו ולסייע לו לרכוש מיומנויות שפתיות. השיעורים, שכל אחד לוקח 15 דקות, כוללים חשיפה למילים חדשות, שירים, ריקודים, הפעלות ופעילות עם עזרים פיזיים.
באמצעות יכולות ה-AI הרובוט מזהה את ההתקדמות, מתאים את קצב הלימוד ומשמיע מילות עידוד ומחוות מתגמלות. פדגוגית הלימוד מבוססת על שיטת הלן דורון והתפעול נעשה תמיד בליווי מבוגר אחראי מול קבוצה של עד חמישה פעוטות.
Curiosity Robotics נוסדה על ידי ירון בול, מפקד טייסת 16-F בעברו ומוביל מיזמים טכנולוגיים. המניע להקמה היה התסכול שלו מפיתוח היכולות של נכדיו בגיל הרך ובעיקר היעדר לימודי אנגלית – כאשר ידוע כי לימוד מוקדם של שפה זרה מפתח אזורים חיוניים במוח הפעוט.
בול רתם להקמת החברה את הלן דורון, מומחית בעלת שם עולמי בלימוד אנגלית (כשפה זרה) החל מגיל 3 חודשים ובעלת רשת עולמית של יותר מאלף מרכזי לימוד, ואת פרופ' גורן גורדון, מייסד מעבדת הסקרנות באוניברסיטת תל אביב וחוקר מוביל של AI, רובוטיקה חברתית וסקרנות. לתפקיד המנכ"ל גויס גדי בלייכר אשר עוסק בלימודי שפות מעל 20 שנה. החברה מעסיקה כ-20 עובדים בישראל ובפולין.
ירון בול: "מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך המשלבת פדגוגיות מוכחות עם אהבה של מטפלים והורים. המטרה היא למנוע את הקשיים שהם מנת חלקם של תלמידים בישראל וברחבי העולם בבתי ספר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה