קריירה ולימודים

השיטה העולמית שבזכותה יוכלו ילדי הגנים ללמוד אנגלית

בעוד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מגבשת רפורמה שבה ילדי הגן ייחשפו לשפה האנגלית בישראל – כבר ישנם גנים שמלמדים אנגלית בשיטת הלן דורון שמצליחה ברחבי העולם
מערכת ice | 
הלן דורון אנגלית בגן ילדים (צילום יחצ)
שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, מגבשת רפורמה בשיתוף משרדה, במסגרתה יחלו ילדי הגן להיחשף לשפה האנגלית בשלב מוקדם, כפי שקורה כיום באירופה. חשוב לציין כי הלן דורון פועלת בנושא כבר למעלה מ-35 שנה בישראל וברחבי העולם, עם שיטת לימוד מיוחדת ללימודי אנגלית בגיל הרך.
כיום, מתחילים בישראל ללמד את השפה האנגלית רק בכיתה ג', בעוד שבאירופה הילדים מתחילים להיחשף אליה כבר בגיל הגן. הלן דורון פיתחה שיטת לימוד ייחודית לילדים מגיל 3 חודשים, לילדי גן ובית-ספר, תכוניות לימוד המותאמות לכל שכבת גיל למידה העומדות בהתאם לדרישות התקנים האירופיים.
 
יתרונות למידת האנגלית בגני הילדים ברורים: צמצום פערי הלמידה – עניין של חשיבות לאומית ומעבר לכך, כבר לא לעשירים בלבד. זוהי הזדמנות נדירה לכל ילד/ה מכל מעמד סוציו-אקונומי לרכוש שפת אם שנייה ולבסס ערכים שיסייעו להם מאוד בגיל הבגרות.
לדברי הלן דורון: "השיטה היא לדבר אל הילדים 'בגובה העיניים', בשפה ודרך שהם מבינים, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. הילד בגן נחשף לדמויות ססגוניות, עולם צבעוני ומופלא, שירים קצביים ומשחקים מהנים, ובכך הם מצליחים לקלוט בקלות את השפה".   
עוד הוסיפה דורון כי "הניסיון מלמד אותנו שהדבר שהם הכי אוהבים הוא ללמוד באמצעות משחק והנאה. ילדים הרי לא אוהבים לשבת ולשנן חומר, זה אינו דבר שנותן להם מוטיבציה להמשיך וללמוד. לכן, השיטה שלנו מלאה  בהפעלות מהנות וגירוי כל החושים. השירים המקוריים, המשחקים, השיחות, האנימציות והאינטראקציות, הופכות את לימודי האנגלית לחוויה בלתי נשכחת. הילדים בכלל לא מודעים לכך שהם נמצאים בתהליך למידה מעמיק".
אנגלית בשיטת הלן דורון נלמדת באותה הדרך ברחבי כל העולם וזוכה להצלחה, משום שהמתודולוגיה מביאה לידי ביטוי את תהליך הלמידה מנקודת המבט של הילד, על מנת למצות את מירב הפוטנציאל. צוות המורים מורכב ממורים מקצועיים, אשר הוסמכו ללמד בשיטת הלן דורון ועוברים הכשרות, סמינרים וריענון לעיתים קרובות, על מנת לשמר את רמת המקצועיות הגבוהה שלהם. מעבר ללימודי האנגלית, המורים מסייעים בבניית הבטחון העצמי של הילדים ותומכים בתהליך הלמידה בכל שלב, מה שהופך גם אותם לטובים ביותר בתחום.
תוכניות הלימוד של הלן דורון, גם לגיל הרך, זוכות להצלחה בינלאומית ב-39 מדינות ברחבי העולם, משום שבנוסף ליצירתן ע"י בלשנים ומומחים פדגוגיים, התכנים עצמם נוגעים בערכים חינוכיים, חברתיים המעניקים שיעור לחיים עבור הילדים. יצוין כי למעלה מ-3 מיליון ילדים ברחבי העולם כבר דוברים אנגלית הודות לשיטת הלן דורון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה