קריירה ולימודים

עלייה מעודדת בהיקף החרדים שרוצים לשלב לימודים אקדמיים בחייהם

נתונים חדשים של עמותת אלומה, בשיתוף המל"ג, מעידים על עלייה בשיעור הסטודנטים החרדים שמעוניינים לשלב לימודים אקדמיים בשגרת חייהם. נרשמה עלייה של 7% בשיעור הזכאים למלגת טנא, ביחס לשנה שעברה
מערכת ice | 
אוניברסיטאות (צילום shutterstock, פלאש 90)
נתונים חדשים של עמותת אלומה, בשיתוף המל"ג, מעידים על עלייה בשיעור הסטודנטים החרדים שמעוניינים לשלב לימודים אקדמיים בשגרת חייהם. הנתונים מעידים כי 70% מכלל הסטודנטים החרדים שקיבלו מלגות סיוע בשנת הלימודים הנוכחית, הם סטודנטים לשנה א.
כמו כן, נמצא כי 30% מהסטודנטים בחברה החרדית שהגישו בקשה לקבל את מלגת טנא, קיבלו בשנת הלימודים האחרונה סיוע כלכלי בהיקף כולל של 20 מיליון שקל – עלייה של 7% בשיעור הזכאים למלגה, ביחס לשנה שעברה. הגידול נובע מהחלטה של המל"ג והעמותה להרחיב את תוכנית "זרקור" שמנגישה לימודים אקדמיים לבוגרי החינוך החרדי. התוכנית מלווה את התלמידים במהלך התואר ועד שלב ההשתלבות בשוק העבודה.
עוד עולה מהנתונים כי מתוך כלל מגישי הבקשות, 71% היו נשים חרדיות ומרביתן החלו ללמוד השנה. המלגה הוענקה השנה ל-400 סטודנטים יותר מהשנה הקודמת. 12% מהזכאים הם סטודנטים לתואר שני, בעיקר במקצועות הריאליים (מדעים והנדסה).
"מהנתונים נשקפת נטייה מובהקת של הסטודנטים והסטודנטיות ללמוד מדעי המחשב, כאשר כמעט רבע מהזכאים בחרו ללכת דווקא במסלול הלימודים הזה", מסבירה אלה דרי, ראשת תחום חברה חרדית בעמותת אלומה. יש לציין כי ההרשמה למלגה לשנה הקרובה תתחיל היום (25 ביוני).
ד"ר תמי חלמיש-אייזנמן, מנכ"לית אלומה, הגיבה לממצאי הדו"ח ופנתה בהצעה פרקטית לממשלה: "הנתונים שלנו משנת הלימודים האחרונה מעידים על עלייה בשיעור הסטודנטים החרדים המעוניינים לשלב לימודים אקדמיים בשגרת חייהם. עלינו לאפשר לצעירים אלה לבחון ולמצוא את הדרך המתאימה להם להשתלבות מיטבית במסלול הלימודים ובשוק התעסוקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה