קריירה ולימודים

הסטודנטים בצרות? זה התשקיף לעתיד בצל עלייתה של הבינה המלאכותית

אלן פלד, מייסד קרן וינטג', ובדבריו הציגת שקיף עגום להיי־טק הישראלי ולסטודנטים שמחפשים להשתלב בו. זה מה שהיה למומחה לומר בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה במתקיים בירושלים
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום vecteezy)
בימים אלו מתקיים כנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה בירושלים, ובו נואמים מספר בכירים ואנשי מקצועי מעולמות אלו. אמש (רביעי) נאם אלן פלד, מייסד קרן וינטג', ובדבריו הציג תשקיף עגום לא רק להיי־טק, אלא גם לסטודנטים שמבקשים להיכנס לתחום בעזרת התארים בהם הם בוחרים.
לדבריו של פלד, כפי שפורסמו בכלכליסט, כ-25% עד 35% מהסטודנטים כיום בארץ לומדים מקצועות שיוחלפו על ידי בינה מלאכותית ואוטומציה בעוד כ-15 שנה. כמו כן, העיר כי הנתונים גבוהים אף יותר במקרה של מקצועות שלא דורשים השכלה אקדמית. 
מדוע הוא אומר זאת? היות שבבחינה של מצב ההיי־טק בישראל כיום ניתן לראות, ראשית, כי היקף חברות ההזנק שנפתחות יורד. למשל, בשנה החולפת נפתחו כ-500 חברות בלבד, בעוד שהממוצע לפני כן בכלל עמד על 1,300 חברות שנפתחו בשנה. פלד אף טען: "יש שטוענים שהירידה היא חלק ממגמה גלובלית, אבל אצלנו זו ירידה תלולה יותר. בישראל הירידה היא 60%, לעומת 40% ו-50% בארה"ב ובאירופה".
אז למה זה קורה? בין היתר הוא מציין כי המניע היחיד הוא ממש לא הרפורמה המשפטית, אלא גם העובדה שההיי־טק הישראלי מתמקד בעיקר בשני תחומים (סייבר ותוכנה), בעת בה שאר העולם מתפתח לכיוונים נוספים כמו חינוך, רפואה מרחוק, פודטק, אקלים ועוד. הסיבה למצב, לפי פלד, זו העובדה שמחקרים בתחומים הללו באקדמיה לא זוכים לתקציבים, בעוד שנושאים כמו סייבר מקבלים תקציבי ענק מצה"ל שמעוניין בטכנולוגיות מגוונות.
מנחה האירוע, פרופ' יוג'ין קנדל, אף חידד ואמר כי האקדמיה בישראל "לא תחרותית" ולכן אין בארץ חוקרים מובילים בהיקף המספק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה