קריירה ולימודים

ביטוח לאומי מפנק ב-1,101 שקל: גם אתם זכאים למענק?

בשנת הלימודים תשפ"ד, שמתקרבת בצעדי ענק, ישולם מענק לימודים עבור ילדים שנולדו בתאריכים מ-1.1.2006 עד 31.12.2017 . סכום המענק - 1,101 שקל לכל ילד. המענק ישולם לחשבון הבנק שבו משולמת קצבת הילדים באוגוסט 2023
מערכת ice |  6
המוסד לביטוח לאומי (צילום pexels, פלאש 90/ יונתן זינדל)
כדאי שתזדרזו. עומדים לרשום את ילדכם לשנת הלימודים הבאה שמתקרבת בצעדי ענק? בביטוח הלאומי פורטו כל התנאים לקבלת מענק לימודים. ​​​הביטוח הלאומי משלם מענק לימודים בתחילת כל שנת לימודים עבור הזכאים, אז כמה מגיע לכם והאם מגיע לכם?
לילדי הורה עצמאי (משפחה חד-הורית). לילדי משפחות עם 4 ילדים ויותר עד גיל 18, המקבלות קצבת נכות כללית, הבטחת הכנסה, מזונות, שאירים או אזרח ותיק. בשנת הלימודים תשפ"ד ישולם המענק עבור ילדים שנולדו בתאריכים מ-1.1.2006 עד 31.12.2017 . סכום המענק - 1,101 שקל לכל ילד. המענק ישולם לחשבון הבנק שבו משולמת קצבת הילדים באוגוסט 2023.

שימו לב, אם הילד לא נולד בתאריכים המזכים במענק, והוא לומד בכיתה א' או י"ב - עשויה להיות זכאות למענק. יש להעביר לנו אישור לימודים כדי שנבדוק את זכאותו למענק לימודים. החל ב- 01.01.2023
למי מההורים משולם המענק? המענק משולם להורה שמקבל את קצבת הילדים, ושהילדים נמצאים עמו. עם זאת, המענק ישולם להורה השני, אם ההורים הגיעו ביניהם להסכמה לשלם את המענק להורה השני או בהתאם לפסק דין, ובתנאי שלהורה שהילדים עמו קיימת זכאות למענק לימודים, ובתנאי שהמענק ישולם במלואו להורה אחד. 
כדי לקבל את המענק על ההורה לעמוד בתנאים המפורטים בהמשך בחודש יולי או בחודש אוגוסט של שנת הלימודים עבורה מבוקש המענק. כלומר, לצורך קבלת מענק לימודים יש לענות על תנאי הזכאות בחודשים יולי או אוגוסט.
מי הזכאים? הורים הזכאים למענק - ומקבלים אותו באופן אוטומטי: הורה עצמאי/ת (רווק/ה, גרוש/ה, אלמן/ה, שאין להם ידוע בציבור), מי שמקבל/ת קצבה להבטחת הכנסה בנפרד מבת/בן הזוג, משפחה עם 4 ילדים ויותר (העונים על הגדרת ילד), שבה אחד מההורים זכאי בחודשים יולי או אוגוסט לאחת מהקצבאות האלה: הבטחת הכנסה, דמי מזונות, נכות כללית, אזרח ותיק או שאירים, מי שבאחזקתו ילד שעלה לארץ ללא הוריו, מי שבאחזקתו ילד שנתייתם משני הוריו ומי שבאחזקתו ילד הזכאי לגמלה מיוחדת או ילד יתום, כמשמעותו בחוק הבטחת הכנסה.
הורים הזכאים למענק - וצריכים להגיש תביעה: ההורים הבאים צריכים להגיש תביעה בשביל לקבל את המענק: הורה החי/ה בנפרד מבת/בן הזוג, אישה עגונה - אישה נשואה, שזה שנתיים נעלמו עקבות בעלה, וכן אישה שבעלה נמצא בחוץ לארץ, שלא בהסכמתה, ואינו משלם לה דמי מזונות, אישה השוהה במקלט לנשים מוכות, עולה חדש/ה - הנמצאים בארץ יותר משנה ופחות משנתיים, ובת/בן הזוג לא עלתה/עלה לארץ ואינה/ו מתגורר/ת בה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    סיעודי
    כהן רחל 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם מענק/העלאה לחולים סייעודיים??? על זה אין אף מילה
    סגור
  • 3.
    אשדוד.תמוז 7.על26 (ל"ת)
    אדר.דוד 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מענק לדתיים , במסווה של עזרה
    ציקו 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    זו פשוט סחיטה של הקואליציה , וזילזול בעם , אנחנו לא טיפשים ומבינים לאן הכיוון הזה ואת מי באו לדגם , עצוב מאוד שזו הדרך
    סגור
  • תודה לאל ולממשלה העוזרת לעניים בעם
    רונית 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבורכו ביטוח לאומי על הדאגה לחלשים בעם
    סגור
  • זה התחיל בממשלת האחים המוסלמים (ל"ת)
    יא פאתטי 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פינוק? חוק!
    משה 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    די כ ר עם הליקוק הפרסומי הקבוע לביטוח הלאומי. הארגון הזה לא מפנק ולא עושה טובות אלא מעניק כספים רק לפי החוק .
    סגור