קריירה ולימודים

הביא לקריסתו של בנק - ויועסק כעת בתור יועץ פיננסי

חברת מודיעין עסקי של יוצא חברת בלאק קיוב הישראלית מודיע על העסקתו של ניק ליסון, שאשר הורשע בעבר ונכלא בגין הונאה שהובילה לקריסתו של בנק ברינגס ההולנדי
מערכת ice | 
אבטחת מידע (צילום vecteezy)
על פי דיווחים חדשים חברת רד מיסט, שהוקמה על ידי סוכן לשעבר של חברת המודיעין העסקי בלאק קיוב הישראלית, תעסיק את ניק ליסון שהביא להתמוטטות של הבנק ההולנדי ברינגס. ליסון עתיד לחקור פשעים פיננסיים וסייע למשקיעים המבקשים פיצויים בבתי המשפט.
אירוע ההונאה של ליסון התרחש לפני כ-28 שנים ובמסגרתו הוא צבר הפסדים של קרוב ל-1.5 מיליארד דולר כשעבד בבנק ברינגס בסינגפור. ההפסדים הללו הביאו לקריסתו של הבנק ומכירתו לחברת ING תמורת פאונד אחד בלבד, כך על פי בלומברג. בעקבות הפשעים הפיננסיים של ליסן הוא נשפט לארבע שנות מאסר בכלא הסינגפורי.
לאחר השחרור הוא עבר לאירלנד ושם הוא עבד בחברת ייעוץ אשראי ואף כיהן כמנכ"ל של מועדון הכדורגל גלוויי יונייטד. המעסיק החדש של ליסן, סת' פרידמן, גם אינו רחוק משערוריות ובעבר הוא עבד בחוקר סמוי של הארווי ויינשטיין הידוע לשמצה. לצד זאת הוא כאמור עבד בחברת בלאק קיוב הישראלית.
פרדימן התייחס לאחרונה להעסקתו של ליסן ואמר כי עקב ניסיון העבר האישי שלו הוא יודע לבצע תחקור ראיות איכותי וכי הוא בקיא בהונאות של חברות בורסאיות. כמו כן, זו לא הפעם הראשונה שהחברה בחרה להעסיק פושע מורשע ולפני כשנתיים היא גייסה גם את טום הייז, שנכלא בלונדון בגין הונאות בתחום הריבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה