קריפטו

על רקע משבר הבנקאות: שוויץ משתלטת על הקריפטו

על רקע המשבר בעולם הבנקאות, חברות הקריפטו המחפשות בית חדש ובטוח יותר פונות לבנקים השוויצריים. הבנקים בתמורה מקבלים אותם בברכה 
מערכת ice | 
קריפטו (צילום pexels)
חברות קריפטו נאבקות למצוא בית חדש לאחר קריסת בנק Signature וסילברייט קפיטל. חלק מהחברות הללו פנו לבנקים שווייצריים הידועים בפתיחותם לענף הקריפטו, כך דווח ב-CNBC.
בדרך כלל, תעשיית הקריפטו התקשתה לגשת לשירותים בנקאיים מסורתיים שאינם רוצים לגעת בכל דבר שאין לו מסגרת רגולטורית ברורה. זה כלל חברות בלוקצ'יין וקריפטו, שבמקום זאת נאלצו לפנות לבנקים מומחים.

כעת, כששניים מהמלווים הגדולים יותר, יחד עם בנק סיליקון ואלי, מחוץ לתמונה, חברות מטבעות קריפטו פנו לשוויץ, שביקשה לשווק את עצמה כמרכז קריפטו עם רגולציה מוצקה.
"הוצפנו בבקשות", אמר יועץ בבנק שוויצרי פרטי, שהעדיף להישאר בעילם שם בשל האופי הרגיש של העניין. היועץ אמר שלאחר סגירת סילברגייט ו-Signature, לבנק היו יותר בקשות ביום אחד מאי פעם. "זה פשוט מטורף", אמר.
הפניות הגיעו למרות המהומה סביב בנק קרדיט סוויס שנרכש בסופו של דבר על ידי UBS. היועץ אמר כי "הבעיה עדיין קיימת" במונחים של חברות קריפטו שעדיין זקוקות לשירותי בנקאות, והוסיף כי אנשים רואים בתקרית קרדיט סוויס "סיכון יחיד מצער" עם בנק בודד.
דומיניק קאסלי, סמנכ"ל השיווק ב-Sygnum, אחד הבנקים הגדולים בשוויץ המתמקד במתן שירות לחברות נכסים דיגיטליים, אמר שהוא זרם של פניות. "במהלך השבועות האחרונים עם התגלגלות אירועי תעשיית הבנקאות הנוכחית, ראינו עלייה משמעותית בפניות הצטרפות ממקומות בינלאומיים שונים", אמר קאסלי והוסיף כי מיקומה של Sygnum בשוויץ ובסינגפור אטרקטיבי לחברות.
חלק מהסיבות שחברות מחפשות בנקים שוויצריים היא הרגולציה של המדינה שמקבלת בברכה חברות מטבעות קריפטו הזקוקות לסביבת הפעלה יציבה.
המדינה יצרה את מה שהמקומיים מכנים "עמק הקריפטו" באזור צוג, סמוך ציריך, שם הקימו סטארטאפים וחברות מטבע דיגיטלי מבוססות יותר.
בשנת 2021, הממשלה הציגה תקנה על חברות המשתמשות במה שמכונה "טכנולוגיית רישום אלקטרוני מבוזר" או בלוקצ'יין, שמקורה במטבע הקריפטו ביטקוין, אך מאז היא התפתחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה