קריירה ולימודים

שרי האוצר והתיירות סיכמו: ביטול הפטור ממס בפנסיה יורד מחוק ההסדרים

העלאת תקרת הפטור ממס בקצבה הפנסיונית שתוכננה לשנת 2025 וביטולה שקודם בחוק ההסדרים על ידי האוצר, נידונה הבוקר בוועדת השרים לתיקוני חקיקה (תקציב) והוסרה בהצבעה מחוק ההסדרים. הפטור יגדל מ - 52% ל- 67% 
דוד זולדן |  1
חיים כץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שרי האוצר והתיירות סיכמו: ביטול הפטור ממס בפנסיה יורד מחוק ההסדרים והפטור יגדל מ- 52% ל- 67%. הגדלת הפטור ממס בשנת 2025 מ- 52% ל- 67% היא תולדה של חקיקה שבוצעה על ידי השר חיים כץ (בזמנו יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות) בשנים 2008 ו-2012, שקבעה הסדרי פיצוי בגין ביטול החיסכון ההוני. 
האוצר ניסה בחוק ההסדרים להרע את התנאים שנקבעו, אולם בעקבות הסכמות בין שר התיירות חיים כץ לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הוחלט להשאיר את הטבת המס לחוסכים. 
שר התיירות חיים כץ בירך על ההחלטה: " מנענו פגיעה בחסכון הפנסיוני בהיקף של 700 מליון ש"ח בשנה. הורדת הסעיף לביטול המס מחוק ההסדרים מכניס בפועל את הטבת המס לתוקף. המדינה חייבת לכבד הסכמים ולקיים את החוקים שהיא מחוקקת גם אחרי עשרות שנים. אני מודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' שנענה לפנייתי, ובעקבות ההסכמות והחקיקה שהוצגה בפניו, הסכים לתמוך בהורדת הסעיף מחוק ההסדרים".
עוד ציין שר התיירות חיים כץ כי: "מנענו פגיעה בחסכון הפנסיוני בהיקף של 700 מיליון ש"ח בשנה. המדינה חייבת לכבד הסכמים ולקיים את החוקים שהיא מחוקקת גם אחרי עשרות שנים. אני מודה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שנענה לפנייתי והסכים לתמוך בהורדת הסעיף מחוק ההסדרים". 
"הבטחתי שלא תהיה פגיעה בגמלאים ועמדתי במילתי" כך אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בתגובה להחלטה, "הבשורה החשובה שיצאה היום מוועדת שרים לתיקוני חקיקה לא הייתה מגיעה לולא הערנות שלנו והלחץ שהפעלתי בשבועות האחרונים כדי למנוע את הפגיעה החמורה במקבלי קצבאות הפנסיה. אני גאה בהישג ומתחייב שנמשיך להיאבק למען ציבור הגמלאים בישראל". כך אמר יו"ר ההסתדרות בהמשך לסיכום להוריד מחוק ההסדרים את התוכנית לביטול הגדלת הפטור למקבלי קצבאות הפנסיה.
נזכיר כי בשלהי חודש פברואר, במהלך המו"מ המרתוני על הסכם המסגרת, יו"ר ההסתדרות בר-דוד התריע בפני מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר כי יפעיל את כל עוצמתה של ההסתדרות כדי למנוע את הגזרה. בעקבות ההחלטה להוריד את הגזרה מחוק ההסדרים, תעלה תקרת הפטור ממס בקצבה הפנסיונית מ-52% ל-67% כמתוכנן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ארנון דוד חתם לא מזמן על הסכם לעובדי המדינה, מדוע שכח א (ל"ת)
    יוסף 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור